کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:شدت وزش باد از از فردا بعد از ظهر در شمال استان افزایش می باید.

آزادمنش کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: پیش‌بینی کلی وضع هوای سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد آسمان استان در ساعات پیش رو عمدتاً صاف خواهد بود و تا روز شنبه وزش باد قابل ملاحظه‌ای در سطح استان نخواهیم داشت.

آزادمنش افزود:شدت وزش باد  تا پایان هفته در شهر‌های شمالی استان باد و گرد و خاک و در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین با ادامه روند افزایش دما تا فردا در نیمه شمالی استان بر شدت گرمای هوا افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: از فردا بعد از ظهر در شمال استان بر شدت وزش باد افزوده شده و تا پایان هفته در شهر‌های شمالی استان باد و گرد و خاک و در برخی ساعات وزش باد شدید و در مرز شرقی و نواحی مرکزی استان افزایش غبار و وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک با شدت کمتر پیش‌بینی می‌شود و به طور موقتی از شدت گرما کاسته خواهد شد.

آزادمنش  با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها در ساعات پیش رو دریای عمان در جنوب استان به ویژه در بخش‌های شرقی نسبتاً مواج خواهد شد؛ اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ شهر راسک، نیکشهر و قصرقند به طور مشترک با بیشینه دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و زاهدان با کمینه دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنکترین شهر‌های استان بوده‌اند.

انتهای پیام/ع

گردوخاک شدید در سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار