حیدری گفت: برقراری مستمری در کارهای سخت و زیان‌آور موجبات سوء‌استفاده برای بعضی از کارگاه‌ها را فراهم نموده است.

عدم سالم‌سازی محیط کار، ظلم به کارگران استبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناهید حیدری در نشست کمیته منابع و مصارف اداره کل غرب تهران اظهار داشت: متاسفانه برقراری مستمری در کارهای سخت و زیان‌آور موجبات سوء‌استفاده برای بعضی از کارگاه‌ها را فراهم نموده است. بر اساس قانون کارهای سخت و زیان‌آور؛ کارفرمایان باید پس از ٢ سال نسبت به برطرف نمودن آلودگی جسمی و روحی کارگران اقدام کنند که متاسفانه برخی از کارگاه‌ها از اجرای آن طفره می‌روند تا نیروی کار از سنوات ارفاقی برخوردار شود و این در حالی است که سلامت کارگران به مخاطره می‌افتد.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به ماهیت کارهای سخت و زیان‌آور گفت: بعضی از کارها و فعالیت‌ها ذاتا سخت و زیان‌آور می‌باشند، اما در بسیاری از کارگاه‌ها با اصلاح امور و سالم‌سازی محیط می‌توانند ضمن اعاده سلامتی، امنیت بیمه‌شدگان را در محیط کار تضمین نمایند.

حیدری ادامه داد: جای تاسف دارد وقتی بسیاری از مردان و زنان کارگر و سختکوش در کارهای سخت و زیان‌آور بازنشسته می‌شوند، خانواده‌هایشان وارث رنج و درمان بیماری آنها می‌شوند.

حیدری مهمترین آرمان تامین اجتماعی را حفظ سلامت و امنیت نیروی کار دانست و افزود: نباید به بهای سنوات ارفاقی سابقه حق بیمه؛ سلامت جسمی، روحی و روانی نیروی کار را به مخاطره انداخت.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، تامین اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار