مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران گفت: آخرین مهلت پرداخت جرائم کارفرمایان بحران زده تا دهم تیر ماه سال جاری تمدید شد.

۱۰ تیر ماه؛ پایان مهات پرداخت جرائم برای کارفرمایان بحران زدهبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست مطبوعاتی مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با موضوع شرایط و نحوه بازنشستگی ایثارگران و تشریح حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی از کارگروه‌های بحران زده و بخشودگی جرائم امروز چهارشنبه، دوم خرداد ماه سال جاری برگزار شد.

ناهید حیدری مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران، در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: مهلت پرداخت جرائم برای کارفرمایان بحران زده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی تا دهم تیر ماه سال جاری تمدید شد.

صدور دفترچه تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۴۲ میلیون نفر از یقه سفیدان تا کارگران، جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی را تشکیل می‌دهند و در هفته تامین اجتماعی در تیر ماه سال جاری، از صدور دفترچه درمانی تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری رونمایی خواهد شد.

حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار آخرین بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی تا پایان 29 اسفند ماه سال گذشته، یک هزار میلیارد تومان است و ۳۰ هزار کارگاه تا 10 تیر ماه سال جاری فرصت دارند تا این بدهی را پرداخت کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر 120 هزار کارگاه فعال تحت پوشش تامین اجتماعی غرب استان تهران در حال فعالیت هستند و همانطور که گفته شد 30 هزار کارگاهی که بدهی بیمه‎ای دارند، باید نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند تا از بخشودگی جرائم بهره‌مند شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر 3 میلیون و 600 هزار نفر در اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران، تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و از این آمار 295 هزار نفر را بازنشستگان شامل می‌شوند.

حیدری تصریح کرد: همه لیست‌های پرداخت حق بیمه در حال حاضر به صورت الکترونیکی ثبت شده‌اند و هیچ پرونده کاغذی در تامین اجتماعی وجود ندارد و بیش از ۸۵ درصد ابلاغ‌ها نیز به صورت الکترونیکی ارسال می‌شود.

وی در ادامه افزود: فرصت بیمه شدن برای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف فراهم شده است و در حال حاضر یک هزار دانشجو بیمه شده‌اند و دانشجویان می‌توانند با ضرایب ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصدی از مزایای بیمه برخوردار شوند و در این میان ۲ درصد حق بیمه را نیز دولت پرداخت خواهد کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و در ۲ ماهه ابتدایی سال جاری یک هزار فقره وام یک تا ۳ میلیون تومانی به متقاضیان وام تحت پوشش تامین اجتماعی پرداخت شده است.

حیدری افزود: ضریب بیمه‌ای ۱۲ درصد حمایت بازنشستگی، فوت و بعد از بازنشستگی را شامل می‌شود و همچنین ضریب بیمه‌ای ۱۴ درصد نیز حمایت بازنشستگی، فوت، بعد و قبل از بازنشستگی و ۱۸ درصد نیز بازنشستگی، فوت، بعد و قبل از بازنشستگی و همچنین از کارافتادگی را شامل می‌شود.

وی از اجرای طرح ویژه در چند شعب تامین اجتماعی غرب خبر داد و افزود: کارفرمایان خوش حساب و آن‌هایی که حق بیمه خود را به موقع پرداخت کرده اند، به صورت آزمایشی در چند شعبه از خدمات کوتاه مدت، بلندمدت و غیره تامین اجتماعی را به صورت ویژه و وی.آی.پی دریافت می‌کنند و تعداد کارفرمایانی که تاکنون از این خدمات برخوردار شده اند از ۲۰۰ کارفرما در گذشته، امروز به ۶۰۰ کارفرما رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران یادآور شد: همه پرسنل شعبی که خدمات ویژه ارائه می‎دهند آموزش‌های لازم را از تامین اجتماعی دریافت می‌کنند و به همین دلیل خدمات بهتری را به مراجعان خود ارائه می‌دهند.

حیدری در تشریح خدمات بیمه‌ای به هنرمندان اضافه کرد: بر اساس ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی، از قرارداد‌های هنرمندان که به صورت کاردستمزد است، ۱۶.۶۸ درصد حق بیمه دریافت می‌شود و افزایش این مبلغ به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی در خصوص بازنشستگی جانبازان و تحت پوشش قرار گرفتن آن‌ها تصریح کرد: جانبازان با ۲۰ سال سابقه و سن زنان ۴۵ سال و مردان ۵۰ سال می‌توانند درخواست بازنشستگی دهند و با داشتن ۳۰ سال سابقه از شرط سنی معاف خواهند شد.

وی به ضریب‌های سنوات جانبازی اشاره و اظهار کرد: جانبازان با ۲۰ درصد جانبازی می‌توانند از ۳ سال سوابق ارفاغی استفاده کرده و جانبازان تا ۷۰ درصد نیز از ۱۰ سال سابقه ارفاغی بهره‌مند خواهند شد.

به گفته مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران، در حال حاضر ۱۶۲۹ جانباز تحت پوشش تامین اجتماعی غرب قرار دارند که از ۷ درصد حق بیمه معاف شده و این افراد در ۵۴۲ کارگاه فعالیت می‌کنند که در مجموع ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان حق بیمه از آن‌ها دریافت نمی‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تامین اجتماعی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار