عضو سازمان تیم های ملی دوومیدانی گفت: قنبرزاده ورزشکاری است که می تواند در جاکارتا برای کشورمان در رشته پرش ارتفاع مدال آوری کند.

حسین شایان عضو تیم های ملی دوومیدانی  در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین شرایط دوومیدانی کاران بیان کرد: خوشبختانه شرایط ورزشکاران رضایت بخش است و امید زیادی داریم که کیوان قنبرزاده بتواند با شرکت در رقابت های اروپایی ورودی بازی های آسیایی را بدست آورد.در پرش طول، پرتاب نیزه و پرش سه گام هم بی امید نیستیم چرا که بالاخره این ها ورزشکارانی هستند که اگر بتوانند در مسابقات باقیمانده رکوردهای شخصی خودشان را تکرار کنند احتمال اینکه به بازی های آسیایی اعزام شوند زیاد است.

او ادامه داد: رکوردهای ورودی، رکوردهایی است که اگر ورزشکاران موفق شوند آن را به دست بیاورند و آن را در جاکارتا تکرار کنند شانس زیادی برای کسب مدال خواهند داشت.در تمام رشته های دوومیدانی رکوردهایی که توسط اعضای سازمان تیم های ملی برای ورزشکاران جهت حضور در بازی های آسیایی جاکارتا تدوین شده تکرار آن تقریبا منجر به کسب مدال از طرف ورزشکاران ما در جاکارتا می شود. هدف ما، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در جاکارتا تنها و تنها کسب مدال است نه چیز دیگری.

شایان درباره جدی ترین حریفان ما در رشته های پرشی گفت: ژاپن، چین، سوریه، هند و قطر از جمله کشورهایی هستند که می توانند برای ما در جاکارتا مشکلاتی را در راه کسب مدال ایجاد کنند.در ضمن با توجه به اینکه «معتاز بارشیم» دارای مدال جهانی و المپیک است و از شرایط ویژه تری نسبت به سایرین برخوردار است از الان می توان مدال طلا را برای او در پرش ارتفاع کنار گذاشت. در پرش ارتفاع دو پرنده چینی، ژاپنی، کره، نفر دوم قطر، قزاقستان ، هندوستان  و حتی خود قنبرزاده ما از جمله کسانی هستند که باید توقع داشت در جاکارتا بین 2.26 تا 2.30 متر رکورد بزنند. در برخی از مواد هم رقابت برای کسب مدال مانند پرش ارتفاع سخت است و قطعا هر کسی که از لحاظ آمادگی در وضعیت بهتری قرار داشته باشد می تواند مدال کسب کند.

عضو سازمان تیم های ملی دوومیدانی درباره وضعیت قنبرزاده هم گفت:قنبر زاده هنوز به صورت جدی مسابقاتش را شروع نکرده که بسنجیم در چه شرایطی قرار دارد.او در حال حاضر زیر نظر یکی از مربیان برجسته دنیا به نام یوگنی زاگارولکا روس تمرین می کند که همین مسئله می تواند یک نقطه عطفی برای دوومیدانی ما محسوب شود.

او ادامه داد: مطمئنا اگر کیوان دارای استعداد نبود این مربی حاضر نمی شد به همین راحتی او را بپذیرد. قنبرزاده به تازگی کارهای بدنسازی را تمام کرده و نزدیک به دو هفته ای می شود که کارهای تکنیکی، پرشی و سرعتی را در دستور کار قرار داده و من خیلی امید زیادی دارم که این پرنده به حد نصابی که از طرف سازمان تیم های ملی برای ورزشکاران پرش ارتفاع جهت ورود به بازی های آسیایی در نظر گرفته دست یابد.با این آمادگی که من از او می بینم حتی امکان اینکه در جاکارتا مدال بگیرد خیلی زیاد است.

او در مورد مسابقاتی که قرار است قنبرزاده شرکت کند،گفت: طبق برنامه ریزی که برای او در نظر گرفته ایم قرار شده در چند مسابقه بین المللی در آلمان و فرانسه شرکت کند و امیدواریم با شرکت در این رقابت ها به عددی که ما از او توقع داریم برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار