از تجهیز ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی به تجهیزات ورزشی تا پایان سال تا اختصاص ۱۰۰ سهمیه برای جذب نخبگان در هیئت علمی دانشگاه‌ها

وزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛حوزه وزارت علوم این هفته با اخبار متنوع و بی‌شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

کاهش چشمگیر مصرف گل در میان دانشجویان

پیروی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران گفت: مرکز مشاوره دانشگاه تهران در راستای تحقق رسالت تهیه مستندات معتبر برای مسئولین ذیربط اجرایی، اولویت‌های فرهنگی در زمینه ارائه خدمات درمانی ترک دخانیات و شیوه های نوین طراحی کرده است.

پیروی به بحث مصرف مواد مخدر گل در میان دانشجویان  پرداخت و افزود: از زمان اجرای طرح سیمای زندگی، مصرف مواد به خصوص گل  نسبت به سال 95 کاهش چشمگیری داشته است و وضعیت بهتری پیدا کرد و در مجموع در بین دانشگاه‌های منطقه یک و دانشگاه‌های تهران متوسط به پایین است.

تجهیز ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی به تجهیزات ورزشی تا پایان سال

یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم گفت: در مجتمع  خوابگاهی دانشجویی دختران بحث کمبود امکانات رفاهی را داشتیم که با مشارکت دانشگاه‌ها جاده‌های تندرستی ایجاد کردیم.

یزدان مهر با بیان اینکه اولین جاده تندرستی در دانشگاه شهید باهنر کرمان ایجاد شده است، تصریح کرد: این جاده‌ها به امکانات ورزشی نظیر اسکیت، دوچرخه سواری و ایستگاه‌های تندرستی تجهیز شده‌اند.

وی در خصوص تجهیز200 خوابگاه  به امکانات ورزشی یادآورشد: درحال حاضر 156 خوابگاه به امکانات ورزشی مجهز شده‌اند و برنامه ما این است که تا پایان سال این عدد به 200 دانشگاه ارتقا یابد

 ۱۰۰ سهمیه برای جذب نخبگان در هیئت علمی دانشگاه‌ها

رئیس مرکز جذب هئیت علمی وزارت علوم گفت: امسال هم با هماهنگی سازمان امور استخدامی و بنیاد ملی نخبگان، موافقت به عمل آمد که 100 سهمیه برای جذب نخبگان به عنوان هئیت علمی اختصاص داده شود؛ به طوری که دانشگاه های مختلف حدود 76 سهمیه را توانستند استفاده کنند.
رئیس مرکز جذب هئیت علمی  وزارت علوم در ادامه در خصوص شرایط سنی برای متقاضیان جذب هیئت علمی اضافه کرد: شرط سنی شرکت متقاضیان در فراخوان جذب برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد 30 سال و برای دارندگان مدرک دکترای تخصصی 40 سال است.

وی ادامه داد: در صورت وجود موارد خاص در مورد دارندگان مدرک دکتری پرونده از طریق هیئت اجرایی و با مشورت هیئت اجرایی و هیئت ممیزه بررسی می‌شود.

وظیفه دانشگاهیان شتاب دادن به مباحث علمی کشور است

وزیر علوم گفت: امروزه همه کشورها و به خصوص دشمنان این انقلاب به این نتیجه رسیده‌اند که نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی پر قدرت، منسجم و تأثیرگذار در منطقه جهان است.

وی گفت: ایران اسلامی امروز جزء کشورهایی است که روی حرف و توانمندی‌های آن حساب می‌کنند و این اقتدار حاصل رهبری هوشمند و عالمانه امام راحل و در استمرار آن حضرت آیت الله خامنه‌ای بوده است.

غلامی گفت: دانشگاهیان کشور اعم از اساتید، کارکنان، محققان و فناوران و همه کسانی که با ابزار علم در حال خدمت به این جامعه هستند جزء سرمایه‌های گرانقدر این انقلاب می‌باشند.

وزیر علوم ادامه داد: ‌دانشگاهیان در تمام دوران 40 ساله در مسیر حرکت انقلاب حضور داشته و به شکل‌های مختلف توانسته‌اند نقش آفرینی موثری از جمله رشد و پله‌های ترقی در علم را از آن خود کنند؛ امروزه هم یکی از وظایف مهم دانشگاهیان شتاب دادن به مباحث علمی کشور است.

صدور 2 هزار 200ویزا برای دانشجویان خارجی

سالار آملی قائم مقام وزیر امور در امور بین الملل گفت:طبق ضوابط و قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر دانشجوی دکتری می‌تواند 6 ماه از دوره تحصیلی خود را به عنوان فرصت مطالعاتی در دانشگاه‌های خارجی و یک مرکز بین‌المللی بگذرانند و تمرکز ما این است که دانشجویان دوره دکتری برای دریافت ویزا  با مشکلات کمتری مواجه شوند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل عنوان کرد: متاسفانه در گذشته برای اعضای هئیت علمی، اساتید و دانشجوهای کشور  برای اعزام به فرصت های مطالعاتی به کشورهای مختلف با مشکلاتی روبرو بودند که خوشبختانه با رایزنی های انجام شده با سفارت کشورها تسهیلاتی ویژه‌ای در اختیار این اساتید و دانشجوها قرار می گیرد.

وی افزود: در سال گذشته 2 هزار و 200 ویزای ورود به ایران برای بازدید از دانشگاه‌های کشور با همکاری وزارت علوم صادر شد که این میزان، نشان دهنده رشد همکاری های علمی بین المللی در کشور است

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار