پوری حسینی گفت:میزان خصوصی سازی در سال 96 مطلوب نبود و باید آسیب شناسی دقیقی در خصوص روند واگذاری ها انجام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص روند واگذاری ها اظهار داشت:سال 96 برای خصوصی سازی سال پرفروغی نبود چراکه از تعداد بالای شرکت های دولتی با ارزش 18 هزار میلیارد تومان که برای فروش ارائه شده بود تنها تعداد کمی شرکت با ارزش 2 هزارو 500 میلیارد تومان واگذار شد.

وی ادامه داد:البته در سال گذشته  تغییر کابینه دولت به خاطر برگزاری انتخابات  صورت گرفت و این امر سبب شد که به دلیل  تغییر برخی مدیران و وزیر اقتصاد  تا 5 ماه  هیچ مزایده ای صورت نگیرد.

پوری حسینی گفت: همچنین این تغییر مدیران باعث شد که آمادگی و جسارت برای عرضه شرکت ها کم باشد و قیمت ها بالا تعیین شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی عنوان کرد: در دولت نهم و دهم ،آمار خصوصی سازی بالا بود به دلیل اینکه بیشتر واگذاری ها به صورت رد دیون به بخش خصولتی انجام می گرفت اما این امر به خصوصی سازی واقعی و اقتصاد کمکی نمی کند.

وی ادامه داد: باید آسیب شناسی دقیقی از ریشه های پایین بودن میزان خصوصی سازی ها و عدم استقبال بخش خصوصی از آن انجام گیرد و شرایطی فراهم شود تا بخش خصوصی قانع شود که این واگذاری به نفع اوست.

رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد:یکی از اساسی ترین آسیب ها ، قیمت پایه بالا است. بسیاری از شرکت های عرضه شده قیمتی بالاتر نسبت به ارزش بازدهی دارند و در واگذاری ها با عدم استقبال بخش خصوصی مواجه می شوند.

پوری حسینی تاکید کرد: باید بپذیریم ارزش بازدهی مبنای تعیین قیمت پایه شود و شجاعت این را داشته باشیم که شرکت های زیان ده را با قیمت منطقی عرضه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار