مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی از برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچه دارایی ها در نفت و گاز ساحل و فراساحل در 4 و 5 تیرماه امسال خبر داد.

نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچه دارایی ها در نفت و گاز برگزار می شودبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ابوالقاسم رحمانی مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچه دارایی ها در نفت و گاز ساحل و فراساحل در 4 و 5 تیرماه امسال خبر داد و اظهار کرد:در بخش صنعت نفت و گاز در حوزه خلیج فارس ،حجم بسیار زیادی سرمایه گذاری شده است بنابراین نگهداری از آنها به منظور بهره برداری بهینه جزو نیازهای اولیه ما به شمار می رود.

وی گفت:تاکنون روش  خاصی  برای نگهداری و تعمیرات تجهیزات و دارایی صنعت نفت با استفاده از توان داخلی تدوین نشده است.یا  شرکت های خارجی نگهداری و تعمیرات تجهیزات صنعت نفت را برعهده گرفته اند و یا به روش های سنتی و گذشته از آنها حراست کرده ایم.

مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران تصریح کرد:نگهداری این تجهیزات در اقتصاد کشور کارکرد مثبتی است.

رحمانی درباره اهمیت برگزاری این کنفرانس گفت:مهمترین هدف برگزاری این کنفرانس  ارتقاء توانمندی داخلی از طریق انتقال فناوری و عبور از روش های سنتی در این زمینه است.همچنین بومی سازی نگهداری و تعمیر تاسیسات دریایی از دیگر اهداف برگزاری کنفرانس مذکور است تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن اتفاق رخداده را کنترل و مدیریت کنیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: شاید تا 10 سال قبل بیشتر تجهیزات دریایی صنعت نفت توسط شرکت های خارجی ساخته می شد اما از 12 سال قبل یعنی با آغاز ساخت پروژه پارس جنوبی ،ساخت سکوها و خطوط انتقال کف دریا بیشتر ،بوسیله شرکت های ایرانی انجام می شود.

رحمانی تصریح کرد:ساخت و اجرای سکوها بومی سازی شده و قسمت اعظم کار به دست شرکت های ایرانی در حال انجام است.

وی عمر سکوها را 40 الی 50 ساله دانست و گفت :باید از همین ظرفیت موجود استفاده بهینه کنیم.اکنون بسیاری از کالاهای حفاری داخلی سازی شده و طراحی و اجرای آن توسط شرکت های داخلی انجام می شود. تابلوهای برق نیز از جمله مواردی است که در گذشته وارداتی بود و اکنون در داخل تولید می شود. البته ما در نظر داریم تا سهم شرکت های خصوصی در بخش تعمیرات و نگهداری را برای کالاها و دارایی های صنعت نفت افزایش دهیم، چرا که این شرکت ها آسیب کمتری در زمان تحریم های احتمالی می بینند و قادرند با امکان بیشتری با شرکت های خارجی همراه شده و انتقال فناوری و دانش فنی در این زمینه داشته باشند.

ارزش دارایی های صنعت نفت در بخش فراساحل رقمی حدود ۴۰۰ میلیارد دلار است

در ادامه این نشست خبری محمد راعی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف با اعلام اینکه ارزش دارایی های صنعت نفت در بخش فراساحل رقمی حدود ۴۰۰ میلیارد دلار است، گفت:حوادثی نظیر انفجار، آتش سوزی، فوران چاه، نشت مواد هیدروکربنی از خطوط لوله در دریا، پیامدهای متفاوتی برای شرکت های نفتی دارد که می تواند توقف تولید و درآمد، از بین رفتن دارایی، به مخاطره افتادن جان و سلامت پرسنل، آلودگی محیط زیست و از بین رفتن اعتبار شرکت را به همراه داشته باشد.

وی گفت: هدف از برگزاری نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی های صنعت نفت در بخش ساحل و فراساحل، بهبود صیانت از سرمایه ملی تاسیسات این صنعت، چاه ها و مخازن در بخش فراساحل، بیان وضعیت موجود و نیازهای صنعت نفت توسط بهره برداران و در نهایت ارائه راه حل توسط صاحب نظران و افراد باتجربه و شرکت های صاحب فناوری در این حوزه است

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار