رژیم صهیونیستی مدت هاست که به دنبال محدود کردن نیروهای مقاومت در سوریه است در همین باره از چند ماه قبل سعی کرده تا با مظلوم نمایی کشورهای غربی را با خود همراه کند.

راز وحشت از یک لشکر کشیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دستاوردهای ژئوپلیتیک جریان مقاومت در عرصه میدانی سوریه و عراق، با وجود دسیسه های آمریکایی ها، نیروهای همپیمان منطقه ای آن ها و بازوهای تروریستی ایشان، به گونه ای بوده است که می توان گفت طرح آمریکایی- اسرائیلی برای تجزیه خاورمیانه به بهانه وجود گروه تروریستی داعش و خلافت شیطانی آن با شکست مواجه شده است.

نیروهای مقاومت نه تنها توانسته اند در عراق و سوریه ضربات اصلی بر پیکر تروریست ها وارد و سرزمین های وسیع تحت اشغال داعش را آزاد کنند، بلکه در سطحی راهبردی کریدور زمینی مقاومت را میان تهران،عراق، سوریه و لبنان بازگشایی کرده و حالا در منطقه جولان زیر ساخت های لازم برای ایجاد دست بالای مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی را فراهم ساخته اند.

شاید به همین دلیل است که این روزها صهیونیست ها در تکاپو هستند و طرحی را به آمریکا ارائه کرده اند که حاکمیت اسرائیل را در جولان اشغالی به رسمیت بشناسند.آن ها برای عملی کردن طرح خود در سوریه برنامه اقدام سه گانه ای را در سه محور رسانه ای، سیاسی و نظامی در پیش گرفته اند.


بیشتر بخوانید: شکست‌های کدخدا


در محور رسانه ای، رژیم صهیونیستی مدت هاست که به دنبال محدود کردن نیروهای مقاومت در سوریه است. در همین باره از چند ماه قبل با مطرح کردن موضوعی همچون برافراشته شدن پرچم ایران در نزدیکی مرزهای اسرائیل یا آماده شدن مسیر زمینی از ایران تا لبنان، سعی کرده تا با مظلوم نمایی کشورهای غربی را با خود همراه کند.

در محور سیاسی درعرصه بین المللی صهیونیست ها تلاش دارند تا با جلب رضایت روسیه و در یک معامله و بده بستان بزرگ موافقت لازم برای ایجاد یک منطقه امن در پیرامون مرزهای خود در سوریه را به دست بیاورند که تاحدودی نیز با همراهی روس ها موفق بوده اند.

علاوه بر این در سطح نظامی صهیونیست ها به دنبال ایجاد یک دولت محلی مزدور و وفادار به خود هستند. آن ها به تازگی طرحی برای تشکیل یک نیروی واحد از هفت گروه شورشی در جنوب سوریه مطرح کردند.پیش از این نیز داعش و دیگر گروه های تروریستی به عنوان نیروهایی حایل در بلندی های جولان در سال های گذشته بین ارتش سوریه و نظامیان صهیونیستی به عنوان ضربه گیر منافع این رژیم عمل کرده بودند این در حالی است که طبق توافق نامه شماره ۴۹۷ شورای امنیت که در دسامبر سال ۱۹۸۱ میلادی به اتفاق آرا تصویب شد، تصمیم تل‌آویو برای اجرای قوانین خود و اعمال حاکمیت بر بلندی های جولان در سوریه و مدیریت این منطقه لغو و باطل دانسته شده است.

بلندی‌هایی که هم ناظر بر مناطق شمالی اسرائیل هستند و هم تا پایتخت سوریه فاصله چندانی ندارند. تل‌آویو به خوبی بر این امر واقف است که کنترل مجدد حکومت مرکزی سوریه بر مناطق جنوب غربی کشور، عمق استراتژیک دمشق را افزایش خواهد داد و دیگر مناطق استراتژیک رژیم صهیونیستی به ویژه در مناطق شمالی، در معرض حملات توپخانه‌ای و موشکی دولت سوریه خواهد بود،برای همین است که از آمریکا گرفته تا روسیه مخالفت خود را با لشکر کشی نیروهای مقاومت به جنوب سوریه ابراز داشته اند.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار