یک مقام مسئول در سازمان غذا و دارو گفت: با جمع‌آوری اطلاعات تا پایان هفته آینده میزان مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی مشخص می‌شود.

تعیین تکلیف مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی تا هفته آیندهبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس مه رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که شب گذشته در هتل استقلال برگزار شد، با اشاره به عدم پرداخت مطالبات تولیدکنندگان فعال در این حوزه اظهار کرد: به دلیل عدم پرداخت مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ظرف سه سال گذشته، میزان تولیدات کاهش یافته است و بسیاری از مراکز درمانی با کمبود تجهیزات مواجه شده‌اند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی با اشاره به تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی تجهیزات پزشکی تصریح کرد: برخی از شرکت‌های تولیدکننده، مطالبات معوقی از سال 94 دارند که ادامه فعالیت را برای آنها بسیار سخت کرده است.

وی با بیان اینکه وزرات بهداشت در تصمیم‌گیری‌های خود، تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی را حذف کرده است، گفت: قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی و نحوه پرداخت آن بدون در نظر گرفتن شرایط تولیدکنندگان اعمال می‌شود و درصورت شکایت فعالان این حوزه، مرجع رسیدگی باز هم وزارت بهداشت است.

مه در پایان با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: با اجرای طرح تحول سلامت قرار بود مطالبات ظرف 15 تا 30 روز پرداخت شود که این دوره زمانی افزایش یافت و با گذشت سه سال هنوز مطالبات پرداخت نشده است.

تعیین تکلیف بدهی تجهیزات پزشکی تا پایان هفته آینده

در ادامه رضا مسائلی مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به محدودیت‌های بین المللی در تهیه مواد اولیه تجهیزات پزشکی اظهار کرد: وزارت بهداشت در تلاش است تا دغدغه‌های حوزه تجهیزات پزشکی را به حداقل برساند و با عبور از تحریم‌ها در جهت خدمت به نظام سلامت کشور گام‌های اساسی برداشته شود.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی تصریح کرد: با توجه به میزان مطالبات معوق بخش خصوصی، وزیر بهداشت و درمان دستور پیگیری و مشخص کردن میزان مطالبات را ابلاغ کردند که به زودی این موضوع برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری وزارت بهداشت برای پرداخت مطالبات، تأکید کرد: با وجود انباشت بدهی‌ها از گذشته و مشکلات ارز و نقدینگی در تلاش هستیم این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنیم.

مسائلی در پایان گفت: با بررسی و جمع آوری اطلاعات تا پایان هفته آینده میزان مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار