رئیس خانه معدن ایران گفت: ایران از نظر ذخایر معدنی جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست، اما نتوانسته ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم در حالی که کشور‌هایی با رتبه‌های پایین‌تر جزو صادرکنندگان برتر دنیا قرار گرفته اند.

 بخش خصوصی دارای بیشترین معادن کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  :  محمدرضا بهرامن در گفتگو با خبرنگاران در مشهد افزود:  در زمینه سنگ ساختمان نیز جزو سه کشور برتر دنیا هستیم و می‌توانیم صادرات این محصول را از 500 میلیون دلار به 2 میلیارد دلار و بیشتر از این نیز افزایش دهیم به شرطی که زیرساخت‌ها را آماده و از تکنولوژی روز استفاده کنیم.

وی  گفت: با وجود معادن غنی و گسترده‌ای که در کشور وجود دارد از شناسایی بازار هدف غفلت کرده ایم و نتواسته ایم محصولات را با استفاده از تکنولوژی مدرن و ارزش افزوده بیشتر به بازار عرضه کنیم.

رئیس خانه معدن ایران افزود: توجه به مسائل محیط زیستی و آب در ساخت و توسعه معادن و مجتمع‌های صنعتی بسیار مهم است که اگر سلیقه‌ای و سیاسی عمل شود نتیجه آن مواجه با بحران آب و ایجاد مشکلات زیست محیطی خواهد بود چنانکه دست کم چهار مجتمع فولادی در مناطقی ایجاد شده است که مشکل آب دارد.

بهرامن گفت: حدود 20 درصد محصولات عمده از معادنی همچون چادرملو، گل گهر و سنگان در دست دولت و حاکمیت است.
 
وی افزود:حدود پنج هزار معدن فعال در کشور وجود دارد که 98 درصد آن در اختیار بخش خصوصی است .
 
 انتهای خبر//ر.ق
 

 

 

ایران در زمینه سنگ ساختمان جز سه کشور برتر دنیا

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار