روز جهانی بدون دخانیات با شعار دخانیات و بیماری قلبی گرامی داشته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نامگذاری پنجم تا یازدهم خرداد به نام هفته ملی دخانیات، گفت: دهم خرداد، روز جهانی بدون دخانیات، امسال در دنیا با شعار دخانیات و بیماری قلبی گرامی داشته می‌شود.

او افزود: با توجه به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی از قبیل سکته‌های قلبی، یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان امروز محسوب می‌شود، محوریت روز جهانی بدون دخانیات سال ۲۰۱۸ میلادی از سوی سازمان جهانی بهداشت، به موضوع دخانیات و بیماری قلبی (TOBACCO BREAKS HEARTS) اختصاص یافته است.

عبدالرسول همتی ادامه داد: هر ساله به مناسبت سی و یکم ماه می، مصادف با دهم خرداد، روز جهانی بدون دخانیات، اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح کشور، با همکاری ارگان‌های مرتبط و با هدف حمایت طلبی برای اجرای سیاست‌های موثر بر کاهش مصرف دخانیات و ارتقای سطح آگاهی عمومی به ویژه جوانان و نوجوانان، در زمینه آسیب‌های دخانیات انجام می‌گیرد.

معاون بهدشت دانشگاه، تصریح کرد: بر همین اساس، در ایران، پنجم تا یازدهم خرداد با شعار ملی قلیان، سمی برای سلامت خانواده به عنوان هفته ملی بدون دخانیات در نظر گرفته شده تا با انجام فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی و ایجاد هماهنگی بین‌بخشی و برون‌بخشی و همچنین اقدامات کنترلی و نظارتی، در تحقق اهداف حوزه بهداشت و ارتقای سلامت مردم گام برداریم.

نخستین روز هفته ملی بدون دخانیات با عنوان جوانان علیه قلیان، دومین روز با عنوان خانواده سالم با دوری از قلیان، سومین روز با عنوان قهوه خانه سالم عاری از دخانیات، چهارمین روز با عنوان دوری از دخانیات حق شهروندی، پنجمین روز با عنوان تعهد و مسوولیت اجتماعی در پیشگیری از دخانیات، ششمین روز با عنوان دوری از قلیان برای سلامت قلب و آخرین روز با عنوان آموزه‌های دینی علیه قلیان، نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ن

گرامیداشت روز جهانی بدون دخانیات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار