یک اقتصاددان چینی گفت در حالی که دو هفته پیش واشنگتن و پکن توافق کردند که جنگ تجاری را متوقف کنند، تنش‌ها میان دو طرف افزایش یافته است.

اقتصاددان چینی: اقدامات آمریکا در حوزه تجارت با چین تعجب‌آور استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، یک اقتصاددان چینی گفت: اقدامات آمریکا در حوزه تجارت با چین تعجب آور است.

«جیانگ گوانگ شن» در گفتگو با این شبکه گفت: «تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین افزایش یافته است و شاهد سخنان تعجب آور مقامات آمریکایی هستیم مبنی بر اینکه آمریکا قصد دارد تعرفه‌های جدیدی علیه کالا‌های وارداتی چین اعمال کند و این در حالی است که دو هفته پیش واشنگتن و پکن توافق کردند که این جنگ تجاری را متوقف کنند».

وی افزود: «به نظر می‌رسید همه مسائل در مسیر مثبت حرکت می‌کند، اما ناگهان دیدیم آمریکا به اعمال تعرفه علیه محصولات فولادی اروپا و چین روی آورد و آن‌ها نیز تهدید کردند که مقابله به مثل خواهند کرد. می‌بینیم که در این شرایط بار دیگر خبر مربوط به اعمال تعرفه درباره واردات کالا‌های چینی به آمریکا به گوش می‌رسد. این اقدام آمریکا تعجب آور است».

او در ادامه گفت: «شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، به صراحت اعلام کرده روابط با آمریکا برای چین بسیار مهم است و در واقع روابط تجاری با آمریکا به منزله سنگ بنای روابط دو طرف به شمار می‌رود. صدور مجوز به شرکت‌ها و بنگاه‌های مالی آمریکا برای فعالیت در خاک چین نیز به روشنی همین مسئله را نشان می‌دهد. پیام‌های توئیتری دونالد ترامپ درباره چین نیز گویای آن است که چین برای آمریکا از نظر مسئله کره شمالی اهمیت بسیاری دارد. ترامپ نیز به نوعی در تلاش است برای مسائل مطرح در حوزه جنگ تجاری آمریکا و چین راه حلی بیابد».

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار