کمک داور فوتبال کشورمان گفت: در برخی از مواقع اتفاقاتی رخ می‌دهد که چشم انسان نمی‌تواند آن را مشاهده کند و در آنجا سیستم ویدئویی است که می‌تواند به داد تیم‌ها برسد.

محمدرضا منصوری در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تیم داوری کشورمان پیش از شرکت در جام جهانی روسیه اظهار داشت: در حال پیگیری تمرینات هستیم تا مهیای حضور در جام جهانی شویم. تنها کاری که می توانستیم انجام دهیم، در حد توانمان انجام دادیم و اکنون نیز خودمان را برای حضور در معتبر ترین رقابت فوتبالی جهان آماده می کنیم. به عنوان نماینده داوری ایران بالاخره باید نشان دهیم که چقدر توانمند هستیم. می خواهیم بدون هیچ گونه لغزشی بهترین قضاوت ها را در روسیه انجام دهیم. ما بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی اولین تیم داوری ایران هستیم که در جام جهانی حضور می یابیم و ان شاالله با سربلندی به کشورمان باز گردیم.

می خواهیم قدم به قدم تا فینال جلو برویم

او درباره اینکه چقدر تیم داوری ما شانس قضاوت در فینال جام جهانی را دارد،گفت: برنامه ما این است که قدم به قدم اهدافمان را جلو ببریم و امیدوارم دعای مردم باعث شود تا عملکرد خوبی را در مسابقات ارائه دهیم. امیدوارم در بازی اولی که قضاوت می کنیم نمره قابل قبولی کسب کنیم تا در بازی های بعدی چنانچه مسئولان صلاح دانستند به قضاوت مان ادامه دهیم.

البته آرزوی قلبی من اینست که تیم ما بتواند در جام جهانی به نتایج آبرومندانه ای دست یابد. ما نماینده داوری ایران در جام جهانی هستیم و امیدوارم مردم ما را دعا کنند تا در آنجا به موفقیت برسیم. بدون شک عملکرد داوران ما نسبت به خیلی از کشورها بهتر است و تنها به حمایت مسئولان نیاز داریم تا پیشرفت مان بیشتر شود. خوشبختانه با همین امکانات محدود هم داوران ما کاری کرده اند کارستان.

استفاده از سیستم ویدئویی را کار پسندیده ای می بینم

منصوری در ادامه در مورد اینکه سیستم کمک داور ویدئویی چقدر در جام جهانی می تواند به داوران کمک کند،گفت:کلا استفاده از تکنولوژی خیلی خوب است و در حال حاضر هم بیشتر از کشورها از آن استفاده می کنند و قطعا این تکنولوژی در جام جهانی خیلی می تواند کارآیی داشته باشد. امیدوارم از شیوه ای استفاده شود که حق به حقدار برسد. در مجموع این کار را خیلی پسندیده می بینم.

در مواقعی که چشم انسان نمی تواند صحنه های حساس را ببیند  سیستم کمک می کند تا حق به حقدار برسد

کمک داور ایران در جام جهانی درباره اینکه این موضوع باعث نمی شود تا از جذابیت فوتبال کاسته شود،گفت: این سیستم به هیچ عنوان شبیه شیوه کشتی و والیبال نیست چرا که کاملا با آنها متفاوت است. این موضوع می تواند به فوتبال کمک کند تا عدالت رعایت شود. در برخی از مواقع اتفاقاتی رخ می دهد که چشم انسان نمی تواند آن را مشاهده کند و سیستم ویدئویی می تواند به داد تیم ها برسد.

 عملکرد داوران در رشته های نختلف ورزشی به چشم نمی آید

او درباره اینکه آیا از طرف فدراسیون حمایتی از آنان صورت گرفته است یا خیر،گفت: متاسفانه در تمام رشته های ورزشی حتی فوتبال زیاد عملکرد داوران به چشم نمی آید. حتی زمانی هم که فینال المپیک را سوت زده بودیم مسئولان وزارت ورزش و جوانان پاداشی را برای ما در نظر نگرفتند. امیدوارم در آینده داوران بیشتر دیده شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار