استاندار مازندران گفت: نظام پزشکی باید سازمانی معیار، شاخص و هدایتگر باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد اسلامی استاندار مازندران در نشست با اعضاء سازمان نظام پزشکی استان گفت: نیاز داریم فرهنگ توجه به سلامت را در جامعه نهادینه کنیم به نحوی که پیشگیری مقدم بر درمان به معنای واقعی کلمه محقق شود.

وی با بیان اینکه مازندران به دلایل مسایل زیست محیطی و سبک تغذیه، با بیماری های فراوانی روبروست که نیازمند برخوردی علمی است، افزود: باید روی اطلس بیماری و درمان و طرح آمایش درمانی استان کار کنیم تا موفق به مدیریت و کنترل مساله شویم و در این راستا رویکرد اساسی با جامعه انسانی است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نظام پزشکی باید سازمانی معیار، شاخص و هدایتگر باشد، گفت: جایگاه یک سازمان معیار خدشه ناپذیر است و باید با حرکت علمی و منصفانه ارتقاء یابد.

اسلامی با بیان این که توریسم سلامت از جمله محورهای برنامه اقتصاد مقاومتی استان است، افزود: فرصت های خوبی در این سند برای ایفای نقش جامعه پزشکی در حوزه توریسم درمانی و فعالیت های اقتصادی بویژه با کشورهای همسایه وجود دارد.

وی افزود: باید یکپارچگی فکری و رفتاری بر جامعه پزشکی حاکم شود تا در سایه هم افزایی بتوانیم ضمن ارایه مطلوب خدمات، رضایت مردم را فراهم نماییم.

انتهای پیام/ م

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ سلامت در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار