سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از اجرای طرح های اشتغالزایی حوزه صنایع دستی در مناطق روستایی و عشایری این استان خبر داد.

اجرای طرح های اشتغالزایی صنایع دستی در مناطق روستایی استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  "غلامرضا فرخی" سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به ظرفیت های بالقوه و بالفعل حوزه صنایع دستی در روستاها و مناطق عشایری استان کرمان، افزود: تمامی تلاش سازمان میراث فرهنگی ایجاد فرصت برای پیشرفت و توسعه اقتصادی مردم در مناطق روستایی استان است.

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی می توان طرحهایی را در جهت ایجاد اشتغال روستاییان ارائه کرد، گفت: مطمئنا طرحهای مذکور جایگزینی مناسبی برای سایر منابع درآمد ساکنان مناطق روستایی استان خواهند بود.

فرخی اظهار کرد: روستاها و مناطق عشایری استان دارای ویژگیهای خاصی از نظر آب و هوای مناسب، تنوع طبیعت و چشم اندازهای بکر و انواع صنایع دستی، خوراک و غذاهای بومی هستند و می طلبد بخش دولتی و خصوصی با همکاری مشترک از این ظرفیتها نهایت استفاده را ببرند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به ارائه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری اشاره و بیان کرد: این تسهیلات صرفا به افرادی تعلق می گیرد که در مناطق روستایی و عشایری نسبت به راه اندازی کسب و کار در حوزه صنایع دستی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مذکور به طرح‌هایی اختصاص می‌یابد که منجر به ایجاد اشتغال شود و دارای توجیه اقتصادی نیز باشند، تصریح کرد: طرحهای اشتغالزا باید در کارگروه اشتغال استان از نظر توجیه فنی، مالی و اقتصادی مورد بررسی قرار گیرند و سپس نتیجه تایید یا عدم تایید طرح به متقاضی اعلام شود.

فرخی با بیان اینکه اخیراجلسه ای در محل اداره کل کار، رفاه و تامین اجتماعی استان برگزار و 19 طرح تایید گردید، افزود: در این طرح ها جمعا برای 30 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح ارائه تسهیلات اشتغال روستایی مشمول هنرمندان و متقاضیان شهرستانهای جنوبی استان می شود و درآینده ای نزدیک در دیگر شهرستانهای استان نیز اجرا خواهد شد.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.