دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: برای مقابله با مواد مخدر و روانگردان‌ها باید از تمام ظرفیت‌ های علمی و تخصصی استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در نخستین جلسه اتاق فکر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، بیان کرد: باید در برخورد با معضل مواد مخدر و روانگردان‌ها نسبت به تهیه و تدوین برنامه‌های جامع و دانش بنیان و اجرای هدفمند و اثربخش در جامعه اقدام شود.

وی افزود: فراهم کردن زمینه لازم برای تبادل سازنده اطلاعات میان اعضای اتاق فکر، دریافت نظرات و ایده‌های موثر و کاربردی از سوی متخصصان و انعکاس آن به ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به منظور بهینه‌سازی مبارزه هدفمند از اهداف مبارزه با مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با بیان اینکه نشست‌های اتاق فکر بر گرفته از دانش و تخصص نخبگان است و می‌تواند تاثیر بسزایی در مبارزه هوشمند و فعال در برابر مواد مخدر و روان‌گردان‌ها داشته باشد، تصریح کرد: توسعه مطالعات و پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای در مبارزه با مواد مخدر و روانگردان یکی از اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است.

رامین افشاری متخصص روانپزشکی نیز در ادامه این نشست ادامه داد: در پیشگیری از اعتیاد ممکن است تئوری در عمل کار نکند پس باید برنامه‌های مد نظر در حوزه فرهنگی و پیشگیری که اثربخشی اثبات شده دارند را گسترش دهیم.

وی اضافه کرد: ساخت تیزر‌های تبلیغاتی و یا آموزشی به تنهایی جوابگوی پیشگیری از مصرف مواد مخدر نیست و در برخی مواقع نتیجه عکس دارد و فرد را برای استفاده از مواد مخدر و روانگردان‌ها ترغیب می‌کند و امکان دارد با افزایش شیوع مصرف مواد مخدر روبرو شویم.

افشاری بر ضرورت توسعه مطالعات در مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها به منظور پیشگیری و درمان اعتیاد با تکیه بر دانش روز دنیا تاکید و اظهار کرد: باید برنامه سایر کشور‌ها در مبارزه با مواد مخدر مورد بررسی قرار گیرد و از انجام کار‌های مشابه و بی اثر جلوگیری شود.
انتهای پیام/ت

استفاده از تکنولوژی علمی برای مبارزه با مواد مخدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار