فرماندار اردکان از تدوین سند توسعه ورزش در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار حاضر در محل  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مقیمی فرماندار اردکان گفت: پیشرفت جامعه ورزشی در این شهرستان مستلزم وجود سندی راهبردی در این مورد می‌باشد و آگاهی دقیق از وضعیت موجود ورزش، تدوین برنامه‌های مستمر و منسجم برای پیشبرد کیفی وکمی ورزش و مشارکت هیئت‌های ورزشی در راستای ارتقای سطح ورزشی بسیار ضروری است.

هادی مقیمی در نشستی با ورزشکاران و مدیرعاملان هیات‌های ورزشی در شهرستان اردکان افزود: تدوین هر سندی می‌تواند ظرفیت هاو استعداد‌های هر شهرستانی را به خوبی شناسایی کند و در اختیار صاحب نظران و برنامه نویسان قرار داده شود.

مقیمی اظهار داشت: در شهرستان اردکان سرمایه داران و صاحبان صنایع با درک جایگاه ورزش در بین مردم به این مهم توجه ویژه خواهند کرد و با یاری شان زمینه پیشتاز ورزشی را دراستان مهیا خواهند کرد.

فرماندار اردکان افزود: رسیدن برخی ورزش‌ها به لیگ و قهرمانی سندی بر این گفته می‌باشد که با نگاه علمی به ورزش در اردکان می‌توانیم وضعیت را روز به روز بهتر نماییم.

فرماندار اردکان گفت: بیش از این باید به ورزش کارگری در اردکان توجه شود، چون عمده جمعیت شهرستان را این قشر تشکیل می‌دهند و سلامتی و شادابی آن‌ها در روحیه جامعه موثر است.

مسول تدوین شورای سند ورزش توسعه استان یزد گفت: سند توسعه ورزش نزدیک به یکسال است طرح میدانی آن در استان یزد آغاز شده است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش استان و شهرستان اردکان گام خواهیم برداشت.

محمد حسن پیمان فر افزود: درابتدا چالش‌ها، راهکار‌ها، و ظرفیت‌های ورزش شهرستان سنجیده خواهد شد و امیدواریم با همکاری مدیران واحد‌های صنایع و خیران ورزش اردکان را توسعه پیدا کند.

وی افزود: اولین چشم انداز توسعه ورزش، گسترش ورزش همگانی و شروع آن از خانواده‌ها، مدارس و باشگاه‌ها و محلات است که قدم‌های خوبی در این خصوص برداشته شده است.

در شهرستان اردکان نزدیک به ۵ هزار نفر بیمه ورزشی می‌باشند که نسبت به سال ۹۵، ۱۸ درصد افزایش داشته اند، ۳۷ هیئت ورزشی در اردکان وجود دارد که ۳۳ هیئت فعال می‌یاشد و این شهرستان دارای ۶ تیم در لیگ برتر کشور شامل والیبال، فوتبال ساحلی دو تیم، بدمینتون، کاراته، آکروژیم دارا می‌باشد.

 

انتهای پیام/ ص

یشرفت جامعه ورزشی در اردکان مستلزم وجود سندی راهبردی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.