سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی صحیح به مردم گفت: دو اصل شفافیت و پاسخگویی سرلوحه کار دولت تدبیر و امید است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی استانداری ؛محمدهادی مرعشی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان در شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان گفت: دو اصل شفافیت و پاسخگویی سرلوحه کار دولت تدبیر و امید است و روابط عمومی‌ها باید این دو اصل را در همه‌ی شئون کاری خود مد نظر داشته باشند.

محمد هادی  با بیان اینکه نبوداطلاع رسانی شفاف و به موقع باعث ایجاد زمینه بروز شایعه در جامعه می‌گردد، اظهار داشت: شفافیت و پاسخگویی دو اصل مهم در دولت تدبیر و امید است و دولت اطلاع رسانی را برپایه صداقت بنا نهاده است.

وی افزود: روابط عمومی‌ها باید منعکس کننده واقعیات باشند و از دروغ پردازی پرهیز کنند.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری ادامه داد: روابط عمومی‌ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و سازمان همواره باید تلاش کنند مدافع حقوق مردم در سازمان و در جامعه از عملکرد سازمان دفاع کند.

مرعشی گفت: انعکاس مشکلات، خواسته‌ها و نظرات مخاطبین سازمان یک اصل مهم است که روابط عمومی‌ها باید با اطلاع یابی از وضعیت و انتظارات مشتریان و جامعه مخاطب خود، سلایق آنان را در برنامه ریزی‌های سازمان دخیل کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور هم این جلسه با تاکید بر ضرورت همکاری پنج دهک بالای اقتصادی با کمیته امداد برای رفع مشکلات نیازمندان جامعه، نقش روابط عمومی‌ها را در جذب مشارکت خیرین مهم برشمرد و افزود: برای کمک رسانی به محرومان و ایجاد فرصت‌های برابر برای آنان باید ارتباطی پایدار بین صنایع تبدیلی با کمیته امداد ایجاد شود.

محمدعلی ذوالفقاری با بیان اینکه امرور فقر ریشه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد، گفت: امروز دلایل فقر پیچیده و چند لایه و حل آن نیز گران‌تر شده است.

وی گفت: حضور مردم برای حل مشکلات نیازمندان فقط محدود به کمک‌های مالی نمی‌شود بلکه کمک‌های غیرنقدی و دادن خدمات نیز در بهبود وضعیت محرومان موثر است.

جواد سالارزهی مدیرکل روابط عمومی استانداری هم در این جلسه با تشریح ساز و کار تشکیل هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی گفت: دانش افزایی مدیران و کارکنان روابط عمومی‌ها در راستای تقویت گفتمان نظام و تبیین و تبلیغ بهتر سیاست‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های دولت در سطح ملی، استانی و بین المللی، افزایش کارآمدی روابط عمومی ها، ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها و تدوین چارچوب روش‌های مناسب و هماهنگ اطلاع‌رسانی، نظرسنجی، ارتباطات مردمی و تبلیغات از مهمترین اهداف و وظایف این شورا است.

همچنین در پایان این جلسه انتخابات تعیین هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها برگزار شد و ۷ نفر از مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان به عنوان اعضای این هیئت انتخاب شدند.

گفتنی است؛ هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها شامل ۹ نفر می‌باشد که استاندار به عنوان رئیس شورا و مدیر کل روابط عمومی استانداری به عنوان دبیر شورا دو عضو ثابت این شورا بوده و هفت نفر دیگر به وسیله رای مستقیم مجمع عمومی به مدت دو سال انتخاب می‌شوند.

پس از پایان رای گیری و شمارش آرا به ترتیب مجتبی محرابی، بهناز خلیلی، میری، جلالی، حشمت نژاد، عباسی و نورا مسئولان روابط عمومی‌های جهاد کشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی، تعزیرات حکومتی، اداره کل استاندارد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان اعضای اصلی این هیئت به مدت دو سال انتخاب شدند.

انتهای پیام/ع

روابط عمومی‌ها باید منعکس کننده واقعیات باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار