بنا به گزارش نشریه تایمز، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از سال ۲۰۰۲  در جریان سوء رفتار برخی از نهاد‌های خیریه با کودکان پناهنده بوده است.

نشریه تایمز: سازمان ملل از سال 2002 در جریان سوءاستفاده جنسی سازمان‌های خیریه بوده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نشریه تایمز روز سه شنبه به نقل از یک گزارش منتشر نشده نوشت: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل  از سال ۲۰۰۲ در جریان دست داشتن بیش از ۴۰ سازمان کمک دهنده و خیریه در مسئله استثمار جنسی فرزندان پناهندگان قرار داشته و تاکنون اقدام موثری در پاسخ به این مسئله در پیش نگرفته است.

بنا به گزارش نشریه تایمز سند ۸۴ صفحه‌ای در این خصوص توسط تیم‌های تحقیقاتی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل که در اردوگاه‌های پناهندگان در غرب آفریقا کار می‌کردند، تهیه شده است.

این گزارش عمدتا در برگیرنده موسسات خیریه محلی کوچک می‌شد با این حال نام ۱۵ سازمان بین‌المللی از جمله خود کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، برنامه جهانی غذا، یک موسسه خیریه غیردولتی در انگلیس، پزشکان بدون مرز و انجمن پناهندگان نروژ نیز در میان سازمان‌های ذکر شده در این سند است.

نشریه تایمز به نقل از این منبع نوشت: کارکنان سازمان‌های کمک دهنده در میان اولین استثمارگران جنسی کودکان پناهنده قرار دارند که در اغلب موارد از کمک و خدمات انساندوستانه برای پناهندگان به عنوان ابزاری برای استثمار استفاده می‌کنند.

در این سند تاکید شده است: این اتهامات به طور کامل نمی‌تواند مورد تائید قرار گیرد و نیاز به تحقیقات بیشتر در این زمینه وجود دارد با این حال خاطر نشان می‌شود این  ارقام حاکی از یک شاخص بحرانی برای این مشکل است.

بنا به گزارش تایمز جزئیات مربوط به این ادعا‌ها علیه ۶۷  تن به مقامات کمیساریای پناهندگان سازمان ملل ارائه شد و کمتر از ۱۰ نفر از آن‌ها در نتیجه چنین اتهامی از کار خود اخراج شدند و هیچیک تحت پیگرد برای این مسئله قرار نگرفتند.

در آن زمان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به تمامی این سازمان‌ها و نهاد‌ها که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده در خصوص این اتهامات اطلاع داد. سازمان ملل همچنین بازرسان خود را برای پیگیری این موضوع اعزام کرد و اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی خاص را آغاز کرد.

 این گزارش ابتدا از سوی رود لوبرس، مقام کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در آن زمان، مورد توجه قرار نگرفت و او در سال ۲۰۰۲ در مصاحبه‌ای با سی ان ان این اتهامات را فاقد مدرک و غیرواقعی خواند.

اخیرا نیز یک موسسه خیریه برجسته در مظان اتهام رسوایی قرار گرفته است. در ماه فوریه مشخص شد که برخی اعضای شرکت آکسفام، از سازمان‌های بین‌المللی مبارزه علیه فقر و گرسنگی نیز درگیر مسئله سو‌ءاستفاده جنسی در زمان زلزله بزرگ در هائیتی در سال ۲۰۱۰ بوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار