دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: ۹۵ درصد نفرات و رشته های اعزامی قطعی شده است و حداکثر تا پایان خرداد ماه اسامی نهایی اعلام خواهد شد.

لیست نهایی ورزشکاران اعزامی به جاکارتا پایان خرداد اعلام می شودبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک در گفتگو با رادیو درباره رشته‌ها و بازیکنان اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار کرد: در ۲۵ رشته ورزشی در بازی‌های آسیایی حضور پیدا می‌کنیم. ۹۵ درصد نفرات و رشته‌های اعزامی قطعی شده است. در بعضی رشته‌ها هم انتخاب ورزشکاران به نتایج مسابقات برون مرزی موموکول شده است که حداکثر تا پایان خرداد ماه اسامی نهایی اعلام خواهد شد.

شهنازی اضافه کرد: در حال حاضر به تدریج نفرات قطعی را اعلام می‌کنیم. چند رشته هم درخواست بازنگری مجدد کرده اند، چون اتفاقاتی در آن رشته‌ها رخ داده است، برای نمونه اوزان سنگین رشته بوکس با تصمیم کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی حذف شده است. ما هم تصمیم گرفتیم با توجه بودن به پیش رو بودن المپیک ۲۰۲۰، به جوانان این رشته در اوزان دیگر میدان دهیم و فرصت حضور در بازی‌های آسیایی را در اختیار ورزشکاران جوان که سرمایه گذاری خوبی هم بر روی آن‌ها شده و رو به پیشرفت هستند، قرار دهیم.

او تصریح کرد: در مورد ۹۳ درصد از رشته ها، هم خود فدراسیون‌ها و هم کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که مدال آور خواهند بود. در مورد چند رشته هم سنت شکنی کرده و از رشته‌های پایه حمایت کردیم. وظیفه ما ایجاد فرصت است که شاید با باخت هم همراه باشد، اما نباید در این مورد سختگیری کنیم. از این نقطه نظر به ژیمناستیک تیمی هم فرصت حضور دادیم.

شهنازی درباره تخصیص بودجه، تامین ارز و تامین البسه ورزشکاران بیان کرد: با موافقت ریاست بانک مرکزی، ارز با قیمت دولتی در اختیار ما قرار خواهد گرفت که کمک بزرگی است. بخشی از بودجه مورد نیاز نیز از سازمان برنامه و بودجه گرفته شده است. ۱۵ میلیارد تومان هزینه برای اعزام به بازی‌های آسیایی و المپیک نوجوانان در نظر گرفته شده است. بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان نیز برای آماده سازی فدراسیون‌ها تخصیص یافته است. جزییات همه بودجه‌هایی که پرداخت شده در سایت کمیته ملی المپیک اعلام شده است.

شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: در مورد بلیت هم با یکی از شرکت‌های هواپیمایی قرارداد بسته شده است. برای لباس ورزشکاران هم یک شرکت ایرانی انتخاب شده که در حال تهیه البسه‌ها هستند و در این موارد جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/

اظهارات شهنازی درباره بازی‌های آسیایی جاکارتا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار