مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان گفت: وضعیت آب در کشور و استان کرمان حالت ویژه‌ای دارد و وضعیت آب استان از نظر کمی و کیفی خیلی مناسب نیست.

آب کرمان حال خوبی نداردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابراهیم علی زاده درجلسه کارگروه امنیت غذایی استان کرمان گفت: این شرایط می‌طلبد متولیان به این مسئله اهمیت ویژه بدهند، ضمن اینکه مدیریت آب یک مدیریت بحرانی است و باید تصمیمات کوتاه مدت گرفته شود.

وی افزود:سند آب باید هرچه سریع تر بروز رسانی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گفت: برای حل بحران آب برخی از مشکلات، باید توسط مسوولان استان پیگیری شود.

وی  تصریح کرد: تامین آب موردنیاز استان در بخش شرب و بهداشت و ارتقاء کیفیت آب شرب و بهداشت روستا‌ها و شهر‌های استان از اهداف سند امنیت آب استان است که امیدواریم محقق شود.

وی بیان کرد: ۵۷۸ روستا با کمبود آب مواجه بودند که طی سه سال گذشته مشکل ۱۱۷ روستا مرتفع شده و ۱۴۲ روستای بالای ۲۰ خانوار که فاقد آب بودند، تامین آب شدند.

وی با اشاره با اینکه پروژه انتقال آب از سد نسا به شهر‌های بم، بروات و روستا‌های تابعه ۴۰ درصد پیشرفت دارد، اظهار داشت: مشکل آب شرب ۷۲ روستا که دارای فلزات سنگین بود، با نصب ایستگاه برداشت حل شده است.

علیزاده تصریح کرد: در راستای اجرای سند امنیت آب، تصفیه آب شهر‌های سیرجان و رفسنجان در حد نیاز مصرف شرب و بهداشتی با ایجاد ایستگاه برداشت با هدف حذف فلزات سنگین انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: انتقال آب از سد قدرونی به راور در بلند مدت از دیگر برنامه‌های سند آب است که ۹۰ درصد پیشرفت دارد.
انتهای پیام/ح

وضعیت آب کرمان خوب نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.