مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: ۸۴۹ روستای استان کرمان با کمبود شدید آب مواجه هستند و ۷۷۳ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی رشیدی؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: تابستان بسیار سختی را پیش رو داریم و ۲۰۱ حلقه از چاه‌های آب آشامیدنی از ۶۲۵ حلقه چاه با کمبود شدید آب مواجه هستند و تا خردادماه بیشتر دوام نمی‌آورند.

وی افزود: در استان کرمان یک میلیون و ۲۵ هزار نفر جمعیت روستایی در ۲ هزار و ۵۳۰ روستا تحت پوشش آبفار هستند.

رشیدی نژاد با اشاره به وضعیت مخازن شبکه آب روستایی استان تصریح کرد: حجم مخزن مورد نیاز مطابق استاندارد باید ۲۵۹ هزار مترمکعب باشد که اکنون ۱۸۴ هزار و ۷۵۶ مترمکعب است و بیش از ۷۴ هزار مترمکعب کمبود داریم.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه خشک‌ترین سال آبی در طول ۵۰ سال اخیر را داشتیم، کمیته سازگاری با کم آبی را در شرکت آب و فاضلاب روستایی تشکیل داده ایم.

رشیدی نژاد پیش بینی کرد: تمامی چشمه ها، قنوات و آب‌های سطحی روستا‌های استات در تابستان به کلی خشک شوند.

رشیدی نژاد اظهار کرد: ۸۴۹ روستای استان کرمان با کمبود شدید آب مواجه هستند و ۷۷۳ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی برای مقابله با بحران آب در سطح روستا‌های استان تصریح کرد: حداقل باید ۵۳ قنات لایروبی، ۵۶ حلقه چاه کف شکنی و ۴۰ تانکر آبرسانی اجاره شده و یا دستگاه‌های دیگر در اختیار ما بگذارند.

رشیدی نژاد افزود: باید ۳۵۰ تانکر ثابت خریداری و نصب شود و ۱۸ حلقه چاه حفر و جابه جا شود که برای انجام این کار‌ها ۳۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/ی

کمبود شدید آب در کرمان

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار