امام جمعه موقت اصفهان گفت:دغدغه های رهبر انقلاب در مورد انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن مسئله بسیار مهم و استراتژیکی است.

محمد تقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه اگر هر نهضت و حرکتی از اصول خود حفاظت و حراست نکند، با مرور زمان  دستخوش تغییر و استحاله می شود،گفت:در بعد تاریخی ،پس از پیامبر(ص) اقداماتی صورت گرفت که دین اسلام را دچار مشکل کرد و اگر راه اهل بیت نبود، از اسلام  چیزی جز چند سطر در صفحه تاریخ  باقی نمی ماند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوالی درمورد اینکه چرا نظام باید انقلابی باقی بماند،گفت:انقلاب ما یک انقلاب الهی،مردمی و اسلامی است لذا روح انقلابی گری باید در آن  باقی بماند؛در غیر این صورت انقلاب دچار استحاله شده و آرم آرام  تغییر خواهد کرد و در نهایت معلوم نخواهد بود انقلاب سر از کجا در می آورد.

حجت الاسلام رهبر در ادامه افزود: دغدغه های رهبر انقلاب در مورد  انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن مسئله بسیار مهم و استراتژیکی است.چرا که اگر انقلابی عمل نشود،رفتار و اقدامات ضد انقلابی،به آرامی انقلاب را محو خواهد کرد.لذا دانشگاه  وحوزه باید انقلابی باشند و مسئولین انقلابی عمل کنند.

امام جمعه موقت اصفهان  در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه انقلابی عمل نکردن  در عرصه های مختلف چه زیان هایی به کشور وارد می کند،گفت: به فرمایش حضرت امام اگر انقلابی عمل نشد،اسلام ضربه می خورد و اگر اسلام سیلی خورد قابل جبران نخواهد بود.چرا که انقلاب ما  اسلامی است و یک حرکت سیاسی صرف نیست.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: مسئولین باید در قبال استکبار جهانی انقلابی عمل کنند.ما نیازی به قدرت های بزرگ نداریم.چرا که دنیا فقط آمریکا نیست.لذا اگر در عرصه های مختلف سیاسی،بین المللی و اقتصادی انقلابی عمل نکنیم، ،انقلاب اسلامی سر از  جایی درمی آورد که شایسته آن نیست.

امام جمعه موقت اصفهان در پاسخ به این سوال که سرنوشت کسانی مانند بنی صدر و تاج زاده که زمانی وارد انقلاب شدند ولی در چارچوب نظام باقی نماندند،چه شد؟گفت:ممکن است کسانی  وارد انقلاب شوند و توان انقلابی بودن را نداشته باشند و یا توان خود را برای  انقلابی ماندن از دست بدهند و یا متاع دنیا آنها را از مسیر انقلاب خارج کند.

وی ادامه داد: رویش و ریزش همیشه در انقلاب  وجود داشته اما رویش ها بیشتر از ریزش ها بوده است.کسانی که امتحان خود را به خوبی پس ندهند خودشان ضرر می کنند و البته باید در پیشگاه حضرت حق پاسخگو باشند؛چرا که در اصول و مبانی انقلاب  سهل انگاری کرده اند.

حجت الاسلام رهبر درپایان خاطرنشان کرد:تاریخ گواه است افرادی مانند طلحه و زبیر  همراه امیرالمومنین  وپیغمبر اسلام بودند اما در روز حادثه باقی نماندند و رفتند و دنیا آن ها را فریب داد.لذا این گونه افراد ،همواره خواهند  بود.

گفتنی است اخیرا مقام معظم رهبری  در دیداری 3 ساعته با دانشجویان علاوه بر گوش سپاردن به مطالبات آنها وارد بحث اصلی خود یعنی چگونگی «انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن» شدند و محقق شدن این امر را منوط به داشتن «نظام انقلابی و اسلامی»، «جامعه اسلامی و انقلابی »،دولت اسلامی وتمدن انقلابی و اسلامی دانستند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار