طی بیانیه مجمع روحانیون مبارز اعلام شد؛

دموکراسی و آزادی‌خواهی هدیه انقلاب اسلامی به ملت ایران

مجمع روحانیون مبارز در سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: انقلاب اسلامی دموکراسی، آزادی‌خواهی و پیشرفت طلبی که گفتمان بی بدیل روزگار ماست و ارزش‌های معنوی و اخلاقی که روح اسلام اصیل در عرصه اجتماعی است را به مردم ایران اسلامی هدیه داد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، مجمع روحانیون مبارز به مناسبت یوم الله 22 بهمن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای بهمن 57 را آغاز مرحله جدیدی در زندگی پرفراز و نشیب ملت ایران که در درازای تاریخ، افتخارات فراوان آفریده است، دانست.

در این بیانیه آمده است: نسلی که دوران پیش از انقلاب را ندیده است و در همهمه‌های فراوان بعد از انقلاب و بخصوص هیاهوی دشمنان این مرز و بوم نتوانسته است آگاهی روشنی از پیشینه خود و آنچه بر او رفته است بدست آورد، و به دلیل پاره ای از کژتابی‌ها و ناروایی‌هایی که دون شأن ملت ایران و بیگانه با آرمان‌های بلند انقلاب بزرگ اوست، ممکن است دچار سوءتفاهم شود و قدر انقلاب را نداند.

مجمع روحانیون در این بیانیه آورده است: در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ضمن عرض تبریک به رهبری، ملت، دولت و بخصوص آنان که هزینه این انقلاب را بیشتر پرداخته اند و حرمت آرمان های بلند انقلاب را حتی با تحمل سختی‌های فراوان نگاه داشته‌اند نکاتی را یادآور می‌شویم.

در این بیانیه یادآور شده است: انقلاب اسلامی چنانکه از بنیادی ترین شعارهای آن به ویژه شعار نهایی آن آشکار است و همچنین در بیان‌ها و موضع‌های رهبر عظیم الشأن این انقلاب حضرت امام خمینی(ره) تجلی دارد، انقلابی است مردمی برای نیل به آزادی و استقلال و پیشرفت بر اساس حاکمیت مردم بر سرنوشت و دفع مستبدان و بیگانگان و نیز استقرار و رواج معیارهای اصیل اسلامی که جان مایه فرهنگ دیر پای این مرز و بوم است.

انقلاب شد تا راهی را که ملت شریف ایران با جنبش مشروطیت آغاز کرده بود و در مسیر پر سنگلاخ خود با مشکلات و توطئه‌های فراوان روبرو بود به سرانجام و مقصد مطلوب برساند.

مجمع روحانیون در بیانیه خود یادآور شده است: همه بخش‌های جامعه، گرایش‌ها و بینش‌های مختلف در این انقلاب شرکت داشتند ولی از یاد نبریم که اکثریت قاطع ملت ما مسلمان هستند و اسلام نیز خورشیدی بوده است که فرهنگ و مدنیت دیرپای ایران عزیز را تابناک تر کرده است و رابطه متقابل اسلام و ایران چنانکه استاد شهید آیت الله مطهری به خوبی بیان کرده‌اند منشاء برکات و خیرات فراوان در تاریخ بشری شده است و این اسلام در عمق جان این ملت جای داشته و دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: حتی هموطنان عزیزی که دل در گرو آیینی غیر از اسلام دارند نیز نه تنها در طول تاریخ همپای خواهران و برادران مسلمان خود در اعتلای کشور کوشیده‌اند و دردها و رنجها و فلاکت‌های مستبدان و بیگانگان را یکسان تحمل کرده‌اند، برای اسلام احترام قائلند و قرائتی از اسلام عزیز را که در انقلاب ما تجلی خاص داشت پاس می‌دارند.

در این بیانیه تاکید شده است: آنچه در صحنه عمل نیز در این انقلاب درخشش ویژه داشت و عامل مهم پیروزی و رمز و دفع توطئه‌های بیرونی و درونی و مانع کارگر افتادن بد اندیشی‌ها و بدخواهی‌ها و انزوای دیدگاههای تنگ و تاریکی بود که به نام دین عرضه می‌شد رهبری ممتاز امام خمینی(ره) بود. حکیم و عارف و فقیه و سیاستمدار بزرگی که در برابر استبداد و استعمار ایستاد و مقاومت حماسی و هدایت او لحظه به لحظه مردم را هوشیارتر کرد تا همگی به میدان آمدند و انقلاب کلام در برابر سلاح و خون در برابر شمشیر و گل در برابر گلوله پیروز شد.

مجمع روحانیون در بیانیه خود آورده است: نسل‌های پس از انقلاب باید این را بدانند و خدای ناخواسته تبلیغات سوء و توطئه‌ها و احیاناً ناروایی‌ها و نارسایی‌ها، ایشان را از راز و رمز عزت و موفقیت انقلاب و ملت غافل نگرداند و از مسیری که عزت او در آن است منحرف نسازد.

در این بیانیه آمده است: در جمهوری اسلامی همانگونه که معیارهای اصیل اسلام و آئین خداوند که با اجتهادی روزآمد و همه جانبه نگر باید دائماً شناخته و عرضه شود و مورد اهتمام و عمل قرار گیرد، نقش اول و ممتاز به رضایت و رای مردم داده شده است، امری که به صراحت در قانون اساسی آمده است و حضرت امام(ره) بر آن تاکید داشتند و رهبر معظم انقلاب همواره آن را بیان کرده اند و بخصوص در آستانه انتخابات اخیر با تعبیر زیبای «حق الناس» بودن رای مردم و حتی دعوت مخالفان به حضور در عرصه بر آن مهر تأیید زدند.

مجمع روحانیون در این بیانیه تصریح کرد: انتخابات اخیر ریاست جمهوری که به استقرار دولت دکتر روحانی انجامید یکی از فرازهای بلندی بود که ملت ما آن را طی کرد و در پناه این رویداد مبارک شایسته است که نگار خاطره‌ها زدوده شود و همگان دلگیری‌های خود را به تقویت دلبستگی به انقلاب و ایران و سر بلندی کشور و رفع مشکلات مردم مبدل سازند.

در ادامه این بیانیه آمده است: کشور از درون و بیرون با مشکلات و تهدیدهای فراوانی مواجه است. روا نمی داریم که خاطره آزرده ملت را از آنچه طی سالهای گذشته بر ملت ما رفته است آزرده تر کنیم ولی اجمالاً می‌توان گفت ریاست محترم جمهوری و همکاران بزرگوار ایشان این نابسامانی‌ها را به ارث برده اند در حالیکه توقع مردم بخصوص در عرصه معیشت و زندگی روزمره بالاست و این هم بار سنگینی بر دوش دولت است.

خوشبختانه ریاست جمهوری و دولت با تاکید بر شعارهایی که داده شده است و عهدی که با ملت بسته‌اند تلاش خود را در جهت حل مشکلات انجام داده و می‌دهند که آثار نسبی آن طی همین چند ماه گذشته در عرصه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی معیشت مردم می توان دید به ویژه در عرصه سیاست خارجی هم برای بازگرداندن ایران سرافراز به جایگاه شایسته خود وهم برای رفع مشکلات و تنگناها و از کار انداختن تهدیدها و توطئه‌ها در عین پایبندی به مصالح ملی گام‌های قابل تقدیری برداشته شده است.

این بیانیه تاکید کرده است: همگی باید در نظر داشته باشیم که مشکلات عمیق و انبوه یک شبه حل نخواهد شد و شکیبایی و همدلی و همراهی دولت و ملت و بی اعتنایی به فضاسازیهای نادرست و کارشکنی‌های گوناگون و زمینه سازی‌ها برای ناکام کردن دولت مردمی، عامل موفقیت است و خوشبختانه مردم ما در این زمینه رشد والا و هوشیاری خود را نشان داده و خواهند داد.

رواج کینه و تعصب و کوردلی در منطقه و سوء استفاده دشمن از آن با کمال تأسف فضای نفسگیری را پدید آورده است که حاصل آن کشتار بیگناهان و انتقال عرصه مبارزه از درگیری با اشغالگران و سلطه گران و مستبدان زورگو به میدان رویارویی اقوام و طوائف است و در این میان شیعیان که افتخار و امتیازشان پیروی از مکتب امام علی(ع) و اهل بیت پیامبر تکیه بر عقل و عدل در عرصه نظر و عمل است قربانیان بزرگ این سنگدلی و تعصب و واپس گرایی که متاسفانه لباس انقلابیگری را نیز بر تن می‌کند هستند.

موج بیداری و قیام چشم گیر مردم منطقه برای آزادی و رهایی و حاکمیت بر سرنوشت خود و دفع این مستبدان و نفی وابستگی اینک در برابر امواج تعصب و واپس گرایی و درگیری‌های خونین و بد فرجام اگر نه ناپدید اما کم رنگ و کم رمق شده است.

در این بیانیه تصریح شده: بار دیگر با بزرگداشت انقلاب بزرگ اسلامی ملت ایران و تاکید بر حضور پرشکوه ملت در مراسم سالگشت انقلاب بر این نکته تاکید می‌کنیم که بزرگداشت و حضور مبارک مردم نشانه دلبستگی ملت به انقلاب عظیمی است که منشاء عظمت و عزت بوده است و نباید به هیچ وجه به نفع جریان و گرایش خاصی مصادره شود و نواقص و نارسائی‌ها بنام انقلاب عظیم اسلامی و دلبستگی مردم به آن توجیه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار