سرپرست اداره امنیتی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان از کاهش ۴۰ درصدی قاچاق دام در این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامرضا باغ شیرین سرپرست اداره امنیتی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستاندر کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان با اشاره به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات موثری در راستای تحقق فصل دوم قانون مبارزه با قاچاق، سر فصل‌های پیشگیرانه و سامانه‌های موضوع مواد ۵، ۶، ۷ و ۱۳ قانون به نحو مطلوبی عملیاتی شده‌است.

باغ شیرین، با تشریح سامانه اجرایی ادامه داد: سامانه پنجره واحد گمرک به عنوان یک شبکه فاخر و منحصر به فرد در فرآیند ثبت سفارش و ترخیص کالا در سیستان و بلوچستان اجرایی شده است و بیش از ۲۷ سازمان و نهاد متولی در این حوزه به این سامانه مرتبط هستند.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند‌های اجرایی این سامانه منجر به کاهش فرآیند ترخیص کالا، حذف بستر‌های بروز فساد اداری، رانت خواری، کاهش مصدیق خلاف اظهاری و کم اظهاری شده است و از بروکراسی کاغذ بازی‌های معمول در گذشته خبری نیست.

باغ شیرین همچنین به سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا اشاره کرد، و افزود: بیش از ۴ هزار و ۹۲۰ انبار در این سامانه ثبت و فرآیند انتقال کالا صرفا معطوف به انبار‌هایی است که در این سامانه ثبت شده‌اند.

وی با اشاره به مصادیق الویت دار قاچاق کالا در سیستان و بلوچستان ادامه داد: قاچاق دام، قاچاق سوخت، فرآورده‌ای سوختی و قاچاق ارز از جمله قاچاق‌های پر تکرار در استان است.

سرپرست اداره امنیتی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته قاچاق احشام ۴۲ درصد، سیگار ۲۸ درصد، لوازم آرایشی و بهداشتی ۹ درصد و مشروبات الکلی ۴۰ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ع

کاهش وقوع قاچاق دام 

برچسب ها: دادگستری ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار