مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بر لزوم برپایی نمایشگاه قرآن در مناطق محروم تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدصادق کریمی‌کیا، مدیرکل  امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: سال ۹۷ ان شاءالله با اعتبار خوبی برای اجرای برنامه‌های توانمندسازی مناطق کم برخوردار در اهواز و ۷ شهرستان دارای بیشترین حاشیه نشین توأم است.

وی افزود: این برنامه ها شامل مهارت آموزی، وام خود اشتغالی، ایجاد فرهنگ سرا و پایگاه خدمات اجتماعی، بهسازی مساجد، حوزه های علمیه و ... است.

کریمی کیا بیان داشت: دفتر امور اجتماعی امسال طرح سه گانه فوق العاده‌ای برای آموزش و پرورش طراحی کرده است که شامل شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، بورس تحصیلی دانش آموزان کم برخوردار مناطق کم برخوردار و آموزش از راه دور دختران تارک تحصیل این مناطق.

مدیرکل  امور اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: اگر این پروژه طی 2 یا  3 سال اجرا شود، خیلی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی این مناطق برطرف می‌شود.

وی گفت: سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم نمایشگاه قرآن همزمان در مناطق کم برخوردار اتفاق بیفتد تا شهروندانی که طول مسافت دارند و یا امکان بازدید از نمایشگاه را ندارند، در آن مناطق نیز چنین فضاهای فرهنگی را داشته باشند.

کریمی‌کیا ادامه داد: سال آینده کمک خواهیم کرد این اتفاق بیفتد و نمایشگاه را به سمت مناطقی ببریم که به لحاظ فرهنگی و هنری در ضعف هستند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اشتغال ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.