برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت به طور مستمر یا فصلیمی تواند عامل مؤثری در استقبال بیشتر خانواده‌ها به قرآن باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فاطمه گلسرخ، مسئول غرفه کودک یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز گفت: این غرفه زیر نظر مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز است که همه ساله در نمایشگاه قرآن که به مناسبت ماه رمضان برگزار می‌شود، حضور می‌یابد .
 
مسئول غرفه کودک یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز برگزاری مستمر یا فصلی نمایشگاه قرآن را عامل مؤثری در استقبال بیشتر خانواده‌ها دانست و گفت: برخی خانواده‌ها در ماه رمضان ممکن است شرایط حضور در نمایشگاه قرآن را قبل یا بعد از افطار نداشته باشند، اگر در طول سال به ویژه در فصلی که هوای بهتری دارد، چنین نمایشگاه‌هایی برپا شود، کمک مؤثری در این راستا است .

وی با بیان اینکه در این غرفه تلاش می‌کنیم برای جذب بچه‌ها خلاقیت بیشتری در برنامه‌های قرآنی خود داشته باشیم، اظهار کرد: امسال بخشی از غرفه کودک، به کارگاه نقاشی خلاقیت اختصاص دارد؛ این کارگاه نقاشی با هدف آموزش قرآن و معارف دینی به کودکان برگزار می‌شود. کارگاه نقاشی خلاقیت هر شب، حول محور یک سوره برگزار می‌شود و هر شب یکی از سوره‌ها محور کارگاه نقاشی خلاقیت قرار می‌گیرد. در این کارگاه به تناسب موضوع انتخاب شده قسمتی از نقاشی کشیده شده و کودک بقیه نقاشی را با خلاقیت خود کامل می‌کند .

گلسرخ ادامه داد: قسمتی از غرفه کار با نمد است که هدف آن ترویج حجاب و نماز است؛ در این بخش کودکان با حضور در غرفه کاردستی‌هایی که با عنوان «من حجاب را دوست دارم» و «من نماز را دوست دارم» تزیین شده است می‌سازند و با خود می‌برند. قسمت دیگر این غرفه برای بچه‌ها کار با خمیر بازی است. مربی این بخش یکی از کودکان قرآن‌آموز مؤسسه امام رضا(ع) است که با خلاقیت خود مجسمه‌های سر مدادی یا مگنتی درست می‌کند و به بچه‌ها آموزش می‌دهد.

این مربی قرآن به دیگر برنامه‌های غرفه کودک اشاره کرد و گفت: مسابقه خط بریل بخش دیگری از برنامه‌های این غرفه است. هر شب یک عنوان یا جمله از سوره های قرآن انتخاب می‌شود و با خط بریل در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد. این مسابقه ویژه نوجوانان است؛ اما بزرگسالان هم استقبال خوبی از آن کرده‌اند. در این مسابقه بازدیدکننده جمله را حدس زده و در مسابقه شرکت می‌کند.

مسئول غرفه کودک یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز افزود: نوشتن جملات زیبا درباره ماه رمضان و مشاوره حفظ قرآن برای کودکان و والدین آنها دیگر بخش‌های این غرفه است. کارگاه آموزشی نماز و حفظ با عنوان «دوست من قرآن» هم دیگر برنامه این غرفه است.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری نمایشگاه قرآن و به ویژه در نظر گرفتن بخشی برای کودک  در این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد و گفت: الحمدالله امسال نیز نمایشگاه قرآن برگزار شد، مخصوصاً بخش کودک مورد توجه قرار گرفت؛ چون ما برای پرورش کودکان باید از سنین پایین سرمایه‌گذاری کنیم. اگر می‌خواهیم فردی قرآنی و با خلق و خوی قرآن برای جامعه تربیت کنیم باید از سنین پایین شروع کنیم.

گلسرخ با بیان اینکه نمایشگاه قرآن امسال نسبت به سال‌های قبل بهتر است، افزود: در سال‌های گذشته قسمت کودک در کنار غرفه‌های کتاب و دیگر محصولات بود؛ اما امسال این سالن به صورت جداگانه ویژه کودک تزیین شده است؛ چون بچه‌ها در سنین پایین جذب بازی، زیبایی‌ها و عوامل این چنینی می‌شوند که الحمدالله از این نظر به بخش کودک رسیدگی شده است.

این مربی قرآن بر حضور مؤسسات قرآنی و توانمند ساختن آنها برای حضور در بخش کودک نمایشگاه قرآن تأکید کرد و گفت: گر بخواهیم نمایشگاهمان پر از بازدیدکننده باشد باید برای حضور مؤسسات قرآن در بخش کودک چاره‌ای اندیشید و برای حضور مؤسسات قرآن در نمایشگاه امتیازی در نظر گرفت تا این بخش فعال‌تر شود.

گلسرخ در خصوص نقش برپایی نمایشگاه قرآن و غرفه کودک در ایجاد احساس نیاز خانواده‌ها به حضور فرزندانشان در کلاس‌های آموزش‌ قرآنی اظهار کرد: وجود این بخش تأثیر زیادی در جذب خانواده‌ها به سمت فعالیت‌های قرآنی دارد و استقبال خانواده‌ها خیلی بالاست. وقتی خانواده در غرفه حضور می‌یابد و با فعالیت‌های مؤسسه قرآن آشنا می‌شوند، از اینکه جایی را پیدا کرده‌اند که چنین برنامه‌هایی برای کودک دارد، ابراز خوشحالی می‌کنند. چون ما در کنار آموزش قرآن کلاس‌های دیگری هم گذاشتیم که برای بچه‌ها جذاب باشد.

مسئول غرفه کودک یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز گفت: وقتی غرفه‌های کودک را با خلاقیت و جذابیت بیشتری اداره کنیم و بتوانیم آنها را به سمت خود جذب کنیم در نتیجه می‌توانیم تأثیر بیشتری روی خانواده‌ها بگذاریم.

وی برگزاری مستمر یا فصلی نمایشگاه قرآن را عامل مؤثری در استقبال بیشتر خانواده‌ها دانست و گفت: برخی خانواده‌ها در ماه رمضان ممکن است شرایط حضور در نمایشگاه قرآن را قبل یا بعد از افطار نداشته باشند، اگر در طول سال به ویژه در فصلی که هوای بهتری دارد، چنین نمایشگاه‌هایی برپا شود، کمک مؤثری در این راستا است.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.