انتقال بخشی از دانشجویان دانشگاه آزاد به واحد دانشگاهی تازه خریداری شده سوهانک جنجال‌های بسیاری را توسط دانشجویان به همراه داشت.

ساختمان سوهانک این بار برای دانشگاه آزادی‌ها جنجال ساز شد/ از بی کیفیتی ساختمان‌های قدیمی تا سیاسی خواندن اعتراضات

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روز‌ها تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در پی تصمیم اخیر مسئولان این دانشگاه اعتراضاتی را داشته اند.

ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به بهانه تجمیع ساختمان‌های پراکنده واحد تهران مرکزی، اردیبهشت امسال ملکی ۸ هکتاری متعلق به کمیته امداد امام خمینی را در منطقه سوهانک تهران به ارزش هزار میلیارد تومان خریداری می‌کنند.

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی علت جابه جایی واحد تهران مرکزی و خریداری این ملک را پراکندگی ساختمان‌های واحد تهران مرکزی و فرسودگی این ساختمان‌ها می‌دانند.

از همان زمان که خبر این انتقال رسانه‌ای شد معلوم بود که دانشجویانی  با این انتقال مخالفت کنند و طبیعی است که از میان ۵۰ هزار دانشجوی واحد تهران مرکز عده‌ای تمایل نداشته باشند به جای مرکز شهر به یک منطقه  دور از دسترس در شمال شرق تهران بروند.

مسئولان دانشگاه به دنبال راضی کردن دانشجو هستند

با شدت گرفتن اعتراض‌ها  در بعضی از ساختمان‌های دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز مسئولان این دانشگاه اقدام به دادن توضیحاتی در این خصوص کردند که اگرچه  کمی دیر به نظر می‌رسید اما بیان‌ آن‌ها برای آگاهی دانشجویان ضروری بود. 

محمدرضا تجلیل معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و مدیر کارگروه جابه‌جایی واحد تهران مرکزی با بیان اینکه  خیلی از ساختمان‌های ما در شهر تهران در وضعیت ناگواری است گفت: اخیرا از طرف شهرداری و سازمان آتش نشانی اخطاریه های مکرری برای ما ارسال شد که این ساختمان ها در ایمنی و پایداری سازه دارای مشکل جدی هستند و خطرات آتش‌سوزی را با خود به دنبال دارد.

آن‌طور که تجلیل مدعی است دلیل اصلی انتقال ساختمان‌های دانشگاه وضع نامطلوب و فرسودگی ساختمان‌های این دانشگاه است اما چرا محل جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی باید در سوهانک باشد؟ 

مدیر کارگروه جابه‌جایی واحد تهران مرکز، مجتمع دانشگاهی سوهانک را دارای هویتی ممتاز از حیث ارتباطات، راه‌های دسترسی  و  استاندارد بودن ساختمان برای آموزش می داند و معتقد است ساختمان سوهانک از نظر تردد و دسترسی به وسیله نقلیه جمعی وضعیت خوبی دارد به طوری که دسترسی به خطوط مترو و بی آر تی کاملا مهیا بوده و حتی پارکینگ به اندازه کافی برای همه دانشجویان وجود دارد.

محمد صادق ضیایی سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره خریداری ساختمان سوهانک کمیته امداد  اظهار کرد: این فعالیت با توافق طرفین و با هدف توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه انجام شده است.

صالح اسکندری رئیس سازمان امور رسانه‌ها، چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی  هم بسیاری از ساختمان‌های واحد تهران مرکز را فاقد امکانات اولیه آموزشی می‌داند که حتی یک حیاط ندارند.

اگر به راستی ساختمان‌های فعلی واحد تهران مرکزی حتی  امکانات اولیه آموزشی را هم نداشتند چگونه تاکنون کلاس های درس در این ساختمان‌ها برگزار می‌شده است؟  اگر این ساختمان ها وضع مطلوبی ندارد چرا بسیاری از دانشجویان با این انتقال مخالف‌اند؟ 

اسکندری دلیل اعتراضات دانشجویان  به این انتقال دانشگاه را در دو دسته طبقه بندی می کند؛ وی معتقد است دسته اول اعتراضات صنفی است که هفته گذشته در یکی دو دانشکده شکل گرفت که با دادن توضیحات توسط مدیران استان تهران، ابهامات دانشجویان برطرف شد و قاطبه دانشجویان از آن فاصله گرفتند.

بخشی از این اعتراضات سیاسی است 

اسکندری رسانه‌ای شدن اعتراضات دانشجویان در رسانه‎های خارجی را نشان دهنده سیاسی بودن بخشی از این اعتراضات می‌داند؛ دسته دوم از این اعتراضات جنبه سیاسی دارد که از اواخر هفته گذشته با ورود جهت دار رسانه های ضد انقلاب کلید زده شد.

به اعتقاد اسکندری اعتراضات به این جابه جایی با اعتراضاتی محدود و صنفی بوده که برطرف شده  یا حتما به تحریک رسانه های خارجی است. 

وی بیان کرد: سر نخ‌هایی از همراهی و همکاری تعدادی از مدیران برکنار شده با جریانات ضد انقلاب به منظور تحریک عده معدودی از دانشجویان به دست آمده که به زودی آنها را به قوه قضائیه ارسال خواهیم کرد البته دانشجویان این دانشگاه فرزندان انقلاب هستند و در مقاطع مختلف زمانی نشان داده‌اند از قدرت تحلیل سیاسی بالایی برخوردارند و همین اعتراضات سیاسی توسط خود دانشجویان و بدون مداخله عوامل حراستی دانشگاه بر طرف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
سلام هیچ به فکر دانشجویی که مسیرش دور نه وسیله داره باید دختر مردم ساعت ۱۰ شب به منزل برسه بااین وضعیت جامعه لطفا از وسایل نقلیه عمومی درخواست بشه تا ساعات اخر درسی جلو دانشگاه باشند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۱۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
پس حق دانشجو این وسط چی میشه؟؟؟؟ ایا با این انتقال زوری که اصلا با دانشجو ها مشورتی نشده حق دانشجوها ضایع نشده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۶ تير ۱۳۹۷
هر دم از این باغ بری میرسد
United States of America
مونا
۱۵:۰۱ ۱۷ تير ۱۳۹۷
بعد مسافت و دور شدن از مرکز فرهنگی هنری پایتخت تنها معزل این جابجایی ست که با هیچ توضیحی حل نمیشه
Canada
علیرضا
۱۷:۰۲ ۰۵ تير ۱۳۹۷
اگر اینجوری بود میرفتم همان دانشگاه دولتی ک سمنان قبول شده بودم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
ما نمیخوایم بریم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
کسانی که توی یه دانشگاه ثبت نام کردند با چه قانون و منطق میخواهیداز مرکز تهران(دانشگاه تهران مرکز) ببرید سوهانک؟؟؟ (اگه از لحاظ ایمنی مشکل داره مشکلاتش رو از طریق رفع نقص ایمنی حل کنید این راهش هستش) همه شرایط دانشکده ها رو دیدند و بخاطر محل مناسب ثبت نام کردند وگرنه واحد دیگری رو انتخاب میکردند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
باید امکانات کامل رفاهی اونجا بذاره مث سوپر و اغذیه و کپی و کافی نت و غیره و از هر کدوم هم دو تا بذاره مخصوصا خط سواری و اوتوبوس مستقیم و اتوبوس و تاکسی به ایستگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
امیدوارم دانشجویان عزیز به شرایط جدید عادت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
بر چه اساسی 50 هزار دانشجو از تهران مرکز به سوهانک انتقال داده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
واقعا این تصمیم برای دانشجویان خیلی سخته چون رفت و آمدها را دشوار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
خالدی
۰۹:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
من خودم دانشگاه تهران مرکز درس خوندم کارشناسی و کارشناسی ارشد یک ساختمون 8 طبقه که حتی که نداشت هیچ یک سلف مناسب هم نداشت حقیقتا 6 سال سخت رو گذرونیدم درسته سوهانک دوره و مرکز شهر نیست اما دلیل جالبی برای استفاده نکردن از امکانات بهتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
اگه دس دانشجوها باشه همه میخوان بیان دانشگاه تهران که وسط شهره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
خدا خودش کمکمون کنه
آخرین اخبار