کارشناس مسائل سیاسی گفت:منوط کردن ارتباطات بانکی ما به معاهده FATF و پالرمو زیان‌های امنیتی گسترده‌ای را به دنبال دارد.

FATAFمحمد صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره  به معاهده FATF و خطرات امنیتی آن برای کشور، اظهار کرد: سازوکار  FATF و ملحقات آن مانند معاهده پالرمو  ممکن است برای ما خطر امنیتی داشته باشد.

 کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: شاید برای بسیاری از کشورها عضویت در این ساختار مشکل چندانی را ایجاد نکند و خیلی از کشورها خود را ملزم به رعایت قوانین این معاهده بکنند و  اختلالی هم در این باره به وجود نیاید، اما ما با جهان  استکبار در حال مبارزه هستیم و شرایط ویژه ای را داریم.

وی ادامه داد: آمریکایی ها، صهیونیست ها و حتی همکاران اروپایی آنها به دنبال این هستند که از هر فرصتی برای رخنه و آسیب زدن به ما استفاده کنند.

کوشکی گفت: عضویت در  FATF ،معاهده پالرمو و غیره ما را در برابر دشمنانمان به صورت جدی آسیب پذیر می کند و دشمنان ما  به داده‌های حساس  امنیتی دسترسی پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه دسترسی به برخی اطلاعات امنیتی آروزی بعضی کشورها بوده است، تصریح کرد: این دولت‌ها  تلاش زیادی را  تاکنون در این زمینه انجام داده‌اند، اما به نتیجه ای نرسیده‌اند. این معاهده ما را در برابر دشمنان برهنه می کند و اطلاعات و داده های ارزشمند را می تواند آشکار کند.

وی افزود: این معاهده  سیستم بانکی کشور  را به عنوان ابزاری در دست دشمنان  قرار می دهد، به طوریکه نظام بانکی ما  علیه توانمندی های دفاعی و امنیتی وارد عمل می شود. 

کارشناس مسائل سیاسی گفت: به جای اینکه  بانک های خارجی بیایند و با سیستم امنیتی  کشور دچار چالش شوند، نظام مالی ما وارد تنش جدی با توانمندی های دفاعی می شود که  در واقع یک جنگ داخلی بین نظام مالی  و سامانه های دفاعی -امنیتی شکل می گیرد.

کوشکی  در پایان تاکید کرد: منوط کردن ارتباطات بانکی ما  به معاهده FATF و پالرمو زیان های امنیتی گسترده ای را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خلیل عبدی
۱۳:۰۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
برای یکبار هم شده مبارزه با استعمار را به همه پرسی بگذارند؟
Germany
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
چه معنی دارد که چیزی که به نظر غربی ها خوب آمده است(و در اصل جهت ضربه زدن به بقیه است) ما باید حرف گوش کنیم. اگر حرف گوش کردن خوب است خوب ایران یک طرح خوب بدهد و غربی ها حرف گوش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
خدا بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
خدا رو شکر از نظر امنیتی در جایگاه خوبی قرار داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
ما به شرطی عضوش میشیم که ما هم به گردش مالی بقیه کشورا دسترسی داشته باشیم
آخرین اخبار