نماینده مردم رشت گفت: صندوق رفاه دانشجویان بر اساس یک زون‌کن اسناد و مدارک تبدیل به حیاط خلوت برای کارکنان خود شده است.

صندوق رفاه دانشجویان تبدیل به حیاط خلوت کارکنان خود شده است/ تاکنون هیچ مشکلی در این مورد حل نشده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 9 خرداد) در طرح سوال خود از قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان درباره سوء تدبیر و بروز تخلفات در صندوق رفاه دانشجویان گفت: امروز فضای مجلس مساعد نیست و از رئیس جلسه می‌خواهم که یک نظمی را برقرار کند.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت و درمان طی سه جلسه در کمیسیون بهداشت مجموعا 9 ساعت با ما درباره این موضوع بحث و مذاکره داشت که انتظار داشتیم اکنون به جای رفتن به حاشیه وارد داستان می‌شد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی تصریح کرد: بنده از سال 96 این سوال را طرح کردم و اکنون خرداد سال 97 است، اگر هر کدام از این سوال‌ها پاسخ داده می‌شد حتما آن را پاک می‌کردم.

نماینده مردم رشت ادامه داد: بنده از وزیر بهداشت می‌خواهم که وارد داستان اصلی شده و به سوالات من پاسخ اساسی دهد، قاضی زاده هاشمی تنها به مسائل حاشیه‌ای پرداخته و وارد اصل داستان نشده است.

وی تأکید کرد: بنده مدارک مستند دارم و صندوق رفاه دانشجویان پزشکان را حذف کرده و تبدیل به حیاط خلوت برای کارکنان خود شده است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه بنده یک زون‌کن سند در این مورد دارم، گفت: به جای آن که وزیر بهداشت به بنده این مدارک و اسناد را ارائه کند، بنده این اسناد را به وی ارائه می‌کنم.

نماینده مردم رشت در بخش دوم بعد از اظهارات وزیر بهداشت با عصبانیت از سخنان قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: این شیوه برخورد وزرا با ما نمایندگان حق ماست که به اینجا آمده و به ما درس اخلاق دهند و بعد بروند و به ریش ما بخندند.

وی افزود: دفعه قبل هم وزیر بهداشت با قاضی پور نماینده مردم ارومیه آن طور رفتار کرد.

نماینده مردم رشت تصریح کرد: دیوان محاسابات اعلام کرده تا امروز حتی یک مورد هم از مشکلات رفع نشده، بعد ببنید ما باید از جهنم و بهشت بترسیم یا آقایان باید بترسند؟

جعفرزاده اظهار کرد: از آقای قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت خواستیم که مستندات خود را ارائه دهد، معاون فنی دیوان محاسبات گفتند که مستندی به ما ارائه نشده است، مستنداتی ارائه خواهم داد که همکاران مشاهده کنند که در وزارت بهداشت چه می‌گذرد.

عضو کمیسیون برنامه گفت: 14 میلیارد تومان از محل هزینه‌های بهداشت و درمان در سالی برداشت شد و برای رفاه کارمندان خود اقدام شده و به صندوق رفاه دانشجویان واریز کردند، حداقل حقوقی که در صندوق برای آقایان واریز می‌شود نزدیک به 18 میلیون است که این مبلغ کف حقوق‌شان است، بنده به عنوان یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه که در سال 95 و 96 گفته بودم حسابی و ردیف را جهت این امور تشکیل دهید و به آن 4 حساب پول واریز کنید که ما بتوانیم آنها را بررسی کنیم که متأسفانه در طی این دو سال هیچ کدام را انجام ندادند پس چگونه دیوان محاسبات رسیدگی کند، تمام حساب‌ها را در یک حساب 12040 واریز کردید.

نماینده رشت بیان کرد: تمام مستندات را ارائه خواهم کرد تا مشخص شود که با این پول‌ها چه کردید و چه اتفاقی برای منابع مالی در این کشور افتاده است، از دانشگاه‌های علوم پزشکی وجه بلاعوض گرفتند و به حساب صندوق رفاه دانشجویان واریز شده و در مجتمع خضرآباد ساری برای کارکنان هزینه کرده‌اند، کجای اساسنامه نوشته است که این مبالغ را برای کارکنان خود هزینه کنید؛ 9 فقره تفاهم نامه امضا کردید؛ 1400 کارت هدیه گرفتند که به مبلغ 526 میلیون تومان بوده و بین خودشان توزیع کردند و هیچ رسیدی هم وجود ندارد. در جای دیگر کارت هدیه سفر گرفتند که اعتبار آن از محل اعتبار صندوق دانشجویی بوده است.

وی افزود: در جای دیگر700 فقره رئیس سازمان علوم پزشکی گرفته و در جای دیگر 300 فقره گزارش شده است.40 مورد هدایا دریافت شده حتی یک کاغذ رسید از آنها وجود ندارد پس چطور می‌شود از تمام این مستندات صرف نظر کرد؛ من به عنوان نماینده مردم قسم خورده‌ام که از حق دفاع کنم و قانون می‌گوید که باید پاسخ نمایندگان را بدهید و ما را قانع کنید نه اینکه درس اخلاق بدهید. مدت 6 ماه است که از شما عاجزانه می خواهم مستندات خود را ارائه دهید بالاخره این سکه‌ها و پول‌ها به کجا رفته است. متأسفانه حتی یک برگ هم به ما ارائه نداده‌اند.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: ما از خودمان حرف می‌زنیم می‌گویند کلامتان مستند نیست، از طرف دستگاه‌های نظارتی سخن می‌گوییم آنها می‌گویند که 40 فقره گزارش نشده است پس باید چگونه به ما جواب دهید.

وی ادامه داد: شما انسان سالمی هستید اما متأسفانه زیرمجموعه شما سالم نیست، یک درصد مالیات سلامت را گرفتید، از منابع هدفمندی خلاف قانون برداشت کردید اما بعد 61 واحد ویلا اجاره کردید؛ به چه حقی از منابع هدفمندی برداشت کردید و در این راه هزینه کردید در حالی که منابع هدفمندی برای مردم است نه برای رفاه کارکنان آن وزارتخانه.

نماینده مردم رشت در مجلس اظهار کرد: خوب است بدانید 1.7 میلیارد تومان حتی خلاف مصوبه خودشان عمل کردند و برداشت کردند و در بانکی حساب ایجاد کردند و سودی گرفتند و با افتخار آن را گزارش کردند که ما هزار میلیارد تومان سود کردیم در حالی که ما حرفی از ایجاد حساب و کسب سود به شما نزدیم.

عضو کمیسیون برنامه تصریح کرد: در دو بانک خصوصی برخلاف دستورات شورای عالی امنیت ملی حساب باز کرده و پول در آنجا واریز کرده و به کارکنان خود تسهیلات دادند، کدام مرجع است که بخواهد از این تخلفات چشم‌پوشی کند، من از شما خواهش کردم که مستندات خود را ارائه دهید که بگویید بر اساس کدام مجوز چنین اقداماتی را انجام دادید در حالی که شما مجاز نبودید ولی جالب است تمام این واریزی‌ها را رسید کرده‌اند.

جعفرزاده تاکید کرد: بنده رسیدی دارم که نشان می‌دهد در این دو بانک خصوصی واریزی داشته‌اند و از آنجا برداشته و به کارکنان خودشان تسهیلات دادند، تمام این سخنان مستند است. ساعت‌ها روی آن بحث شده و شبانه و روزانه روی تمام مستندات کار صورت گرفته است و حجت بر من تمام شده است پس چطور می‌توانم از تمام این تخلفات بگذرم.

وی افزود: متأسفانه صندوق رفاه دانشجویان وارد کارهایی شده که اصلاً به آن ربطی ندارد، به طور مثال این صندوق وارد بیمه کردن کارکنان خود شده است آن هم از نوع بیمه تکمیلی، چه کسی به آنها چنین مجوزی داده است، این صندوق وارد حوزه بیمه تصادفات و بدنه خودرو شده است؛ در حالی که این صندوق صلاحیت چنین کارهایی را ندارد.

عضو کمیسیون برنامه خاطر نشان کرد: صندوق رفاه دانشجویان به هیچ وجه بیمه نیست این را به چه زبانی باید گفت که شما در یک فقره 3.7 میلیارد تومان و در جای دیگر 1.2 میلیارد تومان به حسابی واریز کردید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار