وزیر بهداشت و درمان گفت: ما در برخورد با متخلفان لحظه‌ای تعلل نمی‌کنیم و در صورت تخطی هیچ بخششی در کار نیست.

کار ما در هفته پاسخگویی به دستگاه‌های بازرسی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 9 خرداد) در پاسخ به سوال جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره علت بروز تخلفات عدیده و دسترسی به بیت‌المال از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و درمان، اظهار کرد: برای ما امانتداری، اخلاق و رعایت مسائل امنیتی بسیار حائز اهمیت است و در صورت تخطی هیچ بخششی در کار نیست و با متخلفان برخورد می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ما در برخورد با متخلفان لحظه‌ای تعلل نمی‌کنیم، گفت: مدیر صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و درمان سال‌های سال است که در این سمت کار می‌کند و تصدی این خدمت را برعهده داشته و کارنامه بسیار خوبی دارد.

وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: در این وزارتخانه مثل هر دستگاه دیگری ممکن است فردی به علت عدم اشراف به قوانین تخلفی کرده باشد، اما باید اجازه دهیم که این مسائل در مسیر قانونی طی شود و اگر در برخورد با آنان مسامحه شد، پس از آن از ما سوال کنید.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه براساس ضرورت حفظ حرمت افراد بنده از نماینده سوال کننده درخواست کردم تا از سوال خود صرف نظر کند تا دیوان محاسبات در این باره اعلام نظر کند، گفت: معمولا در مرحله بازرسی سوالات مختلفی مطرح می‌شود و الحمدلله الان هم که همه مدیران به جای آنکه از مردم بترسند از دیوان محاسبات، دستگاه‌های نظارتی و بازرسی کشور می‌ترسند و کار ما در هفته آن است که به این دستگاه‌ها پاسخ دهیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: صندوق رفاه دانشجویان در زمان شروع تصدی دکتر مشکینی 267 میلیارد تومان سرمایه داشته و اکنون به 623 میلیارد تومان رسیده است، وام هایی که از درآمد اختصاصی طبق قانون می توانستند بدهند 238 میلیارد تومان بوده که 287 میلیارد تومان وام پرداخت کردند یعنی 50 میلیارد تومان اضافه تر وام داده اند.

وی افزود: سرانه وام را بین 33 تا 300 درصد افزایش داده است برای مثال در مواردی که دانشجو نیاز به ودیعه مسکن داشته وام تا 300 درصد نیز افزایش یافته است.

قاضی زاده هاشمی گفت: سازمان حسابرسی وضعیت صندوق رفاه دانشجویی را در زمان تصدی دکتر مشکینی مطلوب اعلام کرده است، طبیعتا ورود به هر کدام از این موارد که تخصصی و مالی است باید در محکمه رسیدگی شود و در حوصله زمان 7 دقیقه ای امروز من نیست؛ این موارد هنوز اتهام هستند و باید در محاکم مورد رسیدگی قرار گیرند، 4 روز قبل دیوان اعلام برائت کرده و باید توجه داشته باشیم که اگر در سایر موارد نیز اعلام برائت کند چه نتیجه ای حاصل می شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از آموزه‌های تربیت اسلامی ضرورت حفظ آبروی دیگران و عدم سریع قضاوت نکردن است، تجاوز به آبروی دیگران جزء گناهان بزرگ محسوب می شود و ما که امروز تریبون داریم باید مراقب باشیم.

وزیر بهداشت، اضافه کرد: در صفحه اینستاگرام آقای جعفرزاده این موارد منتشر شده و بعد از سخنان من حتما این موارد را مطرح می کنند،  پیامبر اسلام فرمودند مال، آبرو و خون مسلمان بر دیگری حرام است، در آموزه‌های دینی ما آمده است که هرگاه مومنی برادر دینی خود را متهم کند ایمان در او ذوب می شود، بردن آبروی مسلم جنگ با خداست و حرمت آبروی مومن بالاتر از حرمت کعبه است و رسوا نمودن مومن خروج از ولایت خداست.

وی افزود: دکتر مشکینی که رئیس صندوق رفاه دانشجویی هستند از سوی آقای جعفرزاده متهم به سوءاستفاده می شوند، لازم است در مورد ایشان بگویم وقتی که 16 ساله بوده پدرش شهید شده و دو برادر شهید نیز دارد، همسر ایشان نیز فرزند شهید هستند. باید ذره ای انصاف داشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: سن من از آقای جعفرزاده بیشتر است و از ایشان خواهش می کنم جوانب را رعایت کنند اگر از من می خواهید با متخلف برخورد کنم بگذارید مراجع مربوطه حکم بدهند زیرا تا پیش از صدور حکم نمی توان اقدامی را انجام داد.

وزیر بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: شما و من پرونده هایی داشته ایم که البته حکم برائت در آن پرونده ها صادر شده است، اکنون نیز در مورد اتهامات مطرح شده باید صبر کنیم تا حکم صادر شود ولی تا پیش از صدور حکم نمی توان برخوردی را انجام داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
درود بر آقای دکتر قاضی زاده هاشمی
آخرین اخبار