مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: در سال گذشته ۳۰ فقره تصادف ساختگی توسط کارشناسان این سازمان در استان کشف شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛  بابک سلحشور مدیرکل پزشکی قانونی استان خراسان شمالی با اشاره به معضل تصادفات ساختگی و افزایش این شیوه کلاهبرداری در کشور به منظور دریافت دیه گفت: در سال گذشته ۳۰ فقره تصادف ساختگی توسط کارشناسان این سازمان در خراسان شمالی کشف شد.

وی با اشاره به این که افزایش نرخ دیه ، مشکلات اقتصادی و فرهنگی سبب شده افراد و یا عده‌ای با تشکیل باند اقدام به تصادف ساختگی کنند، افزود: اکثر این افراد به علت سطح سواد پایین ، بیکاری و درآمد کم چنین شگردی را انجام می‌دهند.

سلحشور ادامه داد: این افراد شگرد کلاهبرداری را تغییر داده اند و امروزه بیشتر به طرف آسیب‌های سطحی و جزئی همچون شکستگی فک ، شکستگی دندان و سایر شکستگی‌های دردناک روی آورده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: تشخیص این نوع شگرد‌ها برای کارشناسان پزشکی قانونی راحت و در صورت مشاهده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزش‌های مشترک بین پزشکی قانونی استان با پلیس راه و قضات خبر داد و گفت: دوره‌های آموزشی سبب تغییر نگرش قضات و افزایش آگاهی پلیس نسبت به کشف تصادفات ساختگی شده که در نتیجه این آموزش‌ها تصادفات ساختی در چند سال اخیر در استان کاهش زیادی را داشته است.

انتهای پیام/ ب

تشخیص تصادف ساختگی در خراسان شمالی

برچسب ها: پزشکی قانونی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.