تیم ملی تکواندو ایران در بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با یک پله سقوط نسبت به دوره قبل، نایب قهرمان شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی تکواندو کشورمان در هر دو بخش مردان و بانوان در بیست و سومین دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا در کشور ویتنام حاضر شد و در نهایت تیم ملی تکواندو مردان ایران با کسب یک طلا، یک نقره و سه برنز و با یک پله سقوط نسبت به دوره قبل در جایگاه نایب قهرمانی قرار گرفت.

تیم ملی تکواندو مردان ایران بعد از ناکامی در المپیک ۲۰۱۶ ریو، گرند پری و جام جهانی ۲۰۱۶ باکو دچار حاشیه‌ها و تغییرات زیادی شد و پس از استعفا سرمربی و مدیر تیم های ملی هدایت تیم مردان طی این دو سال به مهدی بی باک سپرده شد اما او هم نتوانست مانع روند ناکامی‌های ملی پوشان در رقابت‌های گرندپری و جهانی کره جنوبی شود و در نهایت با تصمیم فدراسیون زمستان سال ۹۶ فریبرزعسگری هدایت تیم ملی تکواندو را بر عهده گرفت تا شاید تیم ملی بزرگسالان با موفقیت در مسابقات از بحران و حاشیه خارج شود.

عسگری پس از اینکه هدایت مردان تکواندوکار ایران را بر عهده گرفت ملی پوشان را بر اساس مسابقات انتخابی مشخص کرد و اردو‌های آمادگی تیم ملی از همان زمان برای مسابقات قهرمانی آسیا شروع شد.

این سرمربی که به گفته کارشناسان تکواندو توانست تا حدودی آرامش را به تیم ملی برگرداند ابتدای خردادماه همراه با تیم عازم مسابقات شد تا با دفاع از عنوان قهرمانی ایران در آسیا، تکواندو را به روز‌های اوج برگرداند.



شاید نایب قهرمانی در آسیا بتواند نقطه امیدی برای بازگشت تیم ملی تکواندو به روز‌های اوج خودش باشد و در آستانه بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی روحیه ملی پوشان را برای کسب نتایج بهتر افزایش دهد، اما باید این موضوع را هم در نظر گرفت که تیم ملی ایران در دو دوره اخیر رقابت‌های قهرمانی آسیا و زمانی که مقانلو در سال ۱۳۹۳ با کسب سه مدال طلا، دو نشان نقره و یک مدال برنز و در سال ۱۳۹۵ زمان سر مربیگری سید نعمت خلیفه با کسب سه مدال طلا و دو نقره توانست روی سکوی قهرمانی آسیا قرار گیرد و نتایج درخشانی را رقم بزند و اکنون تنها با کسب یک مدال طلا، یک نقره و سه برنز روی سکوی نایب قهرمانی قرار بگیرد که برای تیمی که عنوان قهرمانی آسیا را یدک می کشد نتیجه چندان درخشانی نباشد.

مقانلو:تکواندو برای بازگشت به اوج به زمان نیاز دارد

بیژن مقانلو سرمربی سابق تیم ملی و پیشکسوت تکواندو کشورمان درباره نتیجه تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ابتدا نتیجه کسب شده را تبریک می‌گویم. پتانسیل کنونی تکواندو ایران در این مسابقات مشخص شد و تیم ملی با ترکیب جوان‌ها و با تجربه‌ها توانست در مسیر سکو موفق عمل کند.

او ادامه داد: تیمی که در ویتنام مسابقه داد چکیده تکواندو ایران است که باید با تمرینات درست در مسیر قهرمانی قرار گیرد.

مقانلو افزود: تیم ملی تکواندو ایران در ۴ دوره در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۰، ۲۱۰۱۴ و ۲۰۱۶ توانست قهرمان آسیا شود و برخی از ورزشکاران مانند آرمین هادی پور، فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی، مهدی جلالی، احمد محمدی، سروش احمدی و سعید رجبی از سال ۲۰۱۴ همراه با تیم ملی این رقابت‌ها را تجربه کردند و امروز باید با استفاده از تجربیاتشان نتیجه لازم را کسب کنند.

او تصریح کرد: این دوره تفاوت داشت چرا که تیم ملی علاوه بر افزایش رنکینگ بازیکنان روی سکو هم قرار گرفت و حضور ۱۲ ورزشکار در قالب دو تیم در کسب این نتیجه بسیار موثر بود.

مقانلو عنوان کرد: تکواندو برای بازگشت به روز‌های اوج خود به گذر زمان نیاز دارد. حرف زدن راحت است و باید دید کادر فنی و تیم کنونی در رقابت‌های پیش رو چه نتیجه‌ای را کسب می‌کنند.

کرمی: نایب قهرمانی آسیا نتیجه دلخواهی نبود

یوسف کرمی پیشکسوت تکواندو کشورمان درباره نتیجه تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: نایب قهرمانی آسیا نتیجه خوب و دلخواهی نبود چرا که تیم ملی تکواندو ایران سال‌ها قهرمان آسیا بوده است و تکواندو باید به روز‌های خوب  خودش برگردد.

او ادامه داد: ارائه پیشنهاد و نظر زمانی خوب است که به آن گوش کنند و بر اساس صحبت‌ها و نظرات عمل کنند. اگر کارگروهی برای عملکرد تیم ملی تشکیل شود با شنیدن صحبت‌های کادر فنی و نظر کارشناسان بهتر می‌توانیم عمل کنیم.

پیشکسوت تکواندو افزود: اگر شورایی برای بررسی عملکرد تیم ملی و شنیدن نظرات کارشناسان نباشد تکواندو باز هم دچار حاشیه می‌شود و لطمه می‌خورد و نمی‌توانیم به پیشرفت تیم کمکی کنیم.

/خانم خزاعلی مشاهده کنند/

کرمی عنوان کرد: به نظرم باید از کادر فنی جدید تیم ملی حمایت کنیم و به آن‌ها فرصت بدهیم که در آرامش تیم را برای مسابقات آماده کنند و امیدوارم در آینده تیم ملی باز هم روی سکوی قهرمانی قرار گیرد.

کریمی: عملکرد تکواندو نسبت به گذشته ضعیف بود

مرتضی کریمی پیشکسوت تکواندو کشورمان درباره نتیجه تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیاگفت: اگر نتیجه گرایانه به این دوره از مسابقات نگاه کنیم باید بگویم عملکرد ما نسبت به دوره‌های گذشته ضعیف بود چرا که بازیکنان و کادر فنی تکواندو حاشیه‌های زیادی را پشت سرگذاشتند در صورتی که موفقیت نیاز به آرامش دارد.

او ادامه داد: عسگری تازه هدایت تیم را بر عهده گرفته باید به او زمان بدهیم تا در آرامش ملی پوشان را آماده مسابقات کند. به هر حال این رقابت‌ها حرکت اول عسگری بود و امیدوارم روند رو به رشد تکواندو ادامه دار باشد و در گرندپری‌ها بتوانیم نتایج خوبی بدست آوریم.

کریمی عنوان کرد: عسگری در کادر فنی تیم ملی  تنها است و باید از پیشکسوتانی که از نظر فنی قوی هستند دعوت کنیم تا با ارائه نظرات مناسب به تیم ملی و عسگری کمک کنند. خوشبختانه فدراسیون با صحبت با ساعی و ذوالقدری نشان دادکه از حضور کارشناسان فنی استقبال می‌کند و این نقطه روشنی برای آینده تکواندو است.

او در پایان درباره مدال طلا امیر محمد بخشی گفت: بخشی مانند دیگر بازیکنان زیر فشار حاشیه‌ها نبود و کسب مدال طلای او نشان می‌دهد که آرامش روانی تا چه اندازه در موفقیت تکواندوکاران موثر است پس ما باید حاشیه‌ها را کمتر کنیم تا ورزشکاران با روانی آرام بتوانند نتیجه بگیرند.

به هر حال رقابت‌های قهرمانی آسیا با کسب عنوان نایب قهرمانی مردان تکواندوکار ایران به پایان رسید. عنوانی که شاید برای تکواندوی این روزهای کشورمان نقطه امنی محسوب شود تا بازیکنان در آرامش  برای مسابقات پیش رو آماده شوند. باید در آینده ببینیم عسگری و شاگردانش در بازی‌های آسیای ۲۰۱۸ اندونزی و گرند پری می‌توانند عنوان قهرمانی را کسب کنند و تکواندو را به روز‌های خوبش برگردانند یا نه!


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار