مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت :دعوت بیش از ۸۰ سخنران با همکاری اوقاف ؛ مراسم ویژه در حوزه علمیه، غبارروبی قبور شهدا، نمایشگاه محصولات فرهنگی در مصلی از مهمترین برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی صدفی مسئول  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان امروزدر نشست خبری بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل گفت: بزرگداشت ارتحال امام (ره) برای ما جنبه دینی و اعتقادی به لحاظ الگو بودن ایشان در زمینه‌های مختلف دارد.

صدفی افزود:پشرفت و اقتدار نظام، افتخارات ملت مرهون مجاهدت‌ها و رهنمود‌های پیامبرگونه امام هستیم.

وی گفت: بزرگداشت ارتحال ایشان جنبه دینی و اعتقادی به لحاظ الگو بودن امام (ره) در زمینه‌های مختلف دارد.

صدفی لیالی قدر را از دیگر فرصت‌ها در جهت این امر دانست و بیان داشت: ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام در همه شهرستان‌ها و بخش‌ها با حضور سازمان‌های مردم نهاد و دیگر دستگاه‌ها برنامه‌هایی برگزار می‌کند و این برنامه‌ها در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۶ خرداد برگزار می‌شود.

وی قالب برنامه‌ها را علمی، ورزشی، رسانه ای، مراسم، فرهنگی، هنری و... عنوان کرد و گفت: رویکرد اصلی ستاد، بُعد تبیینی زندگی امام و بهره گیری از کارشناسان و وعاظ در این جهت است؛ همچنین امسال، اعزام زائر از استان‌هایی که مسافت آن‌ها تا تهران زیاد است به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان صورت نمی‌گیرد، اما مشتاقان، خود می‌توانند به صورت انفرادی در مراسم حرم امام شرکت کنند.

صدفی افزود: در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و... برنامه‌هایی برای گرامیداشت سالگرد ارتحال امام برگزار می‌شود، اما مراسم محوری در عصر ۱۴ خرداد در مصلی از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری و همراه با مداحی حاج مجتبی رمضانی و اجرای برنامه‌های جنبی برگزار می‌شود.

وی بهره گیری از سه روز مراسم جمع خوانی قرآن با رویکرد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام در روزهای۱۳ تا ۱۶ خرداد، برگزاری مراسم در حرم شهدای گمنام، مهدیه صاحب الزمان، مسجد قائم و ویژه برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش در ۱۲ خرداد، مسجد طفلان مسلم را از دیگر برنامه‌های قابل ذکر خواند.

صدفی گفت:دعوت از بیش از ۸۰ سخنران با همکاری اوقاف و تبلیغات؛ مراسم ویژه در حوزه علمیه، غبارروبی قبور شهدا، نمایشگاه محصولات فرهنگی در مصلی، مسابقه فرهنگی از وصیت نامه امام، نشست‌های علمی و فرهنگی و بصیرتی، راه اندازی دسته جات سینه زنی به علت تقارن با سالروز شهادت امام علی علیه السلام، برگزاری برنامه در ادارات روز ۱۳ خرداد، پخش مستند زندگی به سبک روح الله در شب ارتحال امام، چاپ بروشور از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده، این روز است.

وی به برگزاری مراسم ۱۵خرداد در امامزاده محمد کرمان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و در حرم شهدای گمنام با سخنرانی جوشقانیان در همین ساعت هم اشاره و بیان کرد: در بقاع متبرکه استان نیز از ۱۲ تا ۱۶ خرداد برنامه برگزار می‌شود.

انتهای پیام /ی

گرامیداشت مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.