رئیس‌جمهور آمریکا با افزایش فشار بر دموکرات‌ها در تلاش برای پذیرش قانون مهاجرتی از سوی آن‌ها پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره است.

تلاش‌های ترامپ برای تصویب قانون مهاجرتی پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه رای‌دهندگان آمریکایی را ترغیب به افزایش فشار بر دموکرات‌ها برای قبول قانون مهاجرتی دولت او کرد. این قانون به نظر می‌رسد به سیاست وحشتناک دولت او برای گسترش طرح جداسازی خانواده‌ها در مرز مکزیک و آمریکا اشاره دارد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: «فشار را بر نمایندگان دموکرات افزایش دهید تا به قانون وحشتناکی که کودکان را از والدین‌شان جدا می‌کند، زمانی که آنها با عبور از مرزها وارد خاک آمریکا می‌شوند، پایان دهند و همچنین راه‎‌های دیگر ورود به کشور از جمله بخت آزمایی نیز باید بسته شود و ما باید همچنان به ساخت دیوار مرزی در مرز مشترک با مکزیک ادامه دهیم. دموکرات‌ها در حال حفاظت از باند جنایی بین‌المللی هستند.»

توئیت ترامپ بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی داشت و گزارش‌هایی درباره جدا کردن کودکان از والدین خود در مرز آمریکا منتشر شد.

جف سشنز، دادستان کل آمریکا، در 7 ماه می اعلام کرد وزارت امنیت داخلی 100 مورد عبور غیرقانونی در مرزهای جنوب غربی آمریکا را به وزارت دادگستری برای پیگیری قضایی ارجاع داده است و قانونی را مدنظر قرار داده که اجازه انتقال حضانت کودکان را به آنها می‌دهد. دادستان کل آمریکا در آن زمان اعلام کرد ما قصد جداکردن اعضای خانواده‌ها را نداریم اما نمی‌خواهیم این خانواده‌ها به طور غیرقانونی وارد آمریکا شوند. این همان روشی است که دنیا به آن عمل می‌کند.

کرستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی نیز با امضای یادداشتی از این وزارتخانه خواست تا تمامی عبورهای مشکوک و غیرقانونی از مرزهای این کشور را به وزارت دادگستری ارجاع دهد.

بنا بر گزارش پولیتیکو، کودکانی که والدین آنها در مرزهای آمریکا تحت پیگیرد قانونی و بازداشت قرار می‌گیرند می‌توانند جزء کودکان بدون همراه محسوب شوند. در این صورت آنها تحت حمایت وزارت بهداشت و خدمات انسانی قرار می‌گیرند.

یکی از وکلای اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در این باره گفت: دولت تلاش می‌کند تا کنگره را دراین باره مقصر جلوه دهد. اما این تصمیم و انتخاب خود دولت است که اعضای خانواده‌ها را از هم جدا کند. این قانون سالیان سال است که اجرا می‌شود اما هیچ‌یک از دولت‌های پیشین بر این باور نبودند که لازمه این قانون جدا کردن اعضای خانوده‌ها از یکدیگر است.

ترامپ فشارها را بر کنگره در خصوص قانون مهاجرتی پیش از انتخابات میان دوره‌ای سال 2018 از جمله معیارهای قانون داکا، زنجیره مهاجرتی و تامین مالی ساخت دیوار مرزی مکزیک به عنوان یکی از وعده‌های انتخاباتی خود افزایش داده است.

لیندسی گراهام، سناتور ایالت کارولینای جنوبی، اعلام کرد انتظار تصویب قانون مهاجرتی را تا اواخر بهار و اوایل تابستان دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار