روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد دو هفته پیش از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور آمریکا، وکیل وی با یک تاجر روس نزدیک به کرملین دیدار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع آگاه گفت: کمتر از دو هفته پیش از مراسم تحلیف ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، یک تاجر روس نزدیک به کرملین با مایکل کوهن، وکیل ترامپ در برج ترامپ در شهر نیویورک دیدار کرده بود.

نیویورک تایمز که اولین بار این خبر را منتشر کرد، گزارش داد در این دیدار که در دفتر کوهن واقع در طبقه بیست و ششم این آسمان خراش و یازده روز پیش از مراسم تحلیف ترامپ انجام شد، کوهن و ویکتور وکسلبرگ، تاجر روس، درباره بهبود روابط میان مسکو و واشنگتن گفتگو کردند و برنامه‌ای ترتیب دادند که بار دیگر در زمان تحلیف ترامپ با یکدیگر دیدار کنند.

نیویورک تایمز این مطلب را به نقل از اندرو اینتراتر، یک فرد آمریکایی، مطرح کرد که در این جلسه شرکت داشته است و سرمایه‌گذاری‌های وکسلبرگ را مدیریت می‌کند.

این روزنامه آمریکایی گزارش داد چند روز پس از مراسم تحلیف ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷، شرکت کلمبوس نووآ، شرکت سهامی خصوصی اینتراتر، پیشنهاد یک قرارداد کاری (مشاوره) به ارزش یک میلیون دلار به کوهن داد که اکنون مقامات فدرال آمریکا در حال بررسی آن هستند.

در حال حاضر دادستان فدرال در دفتر دادستانی منهتن در حال انجام تحقیقات جداگانه در خصوص معاملات مالی و تجاری کوهن هستند.

اینتراتر به نیویورک تایمز گفت: وکسلبرگ که از اقوام نزدیک و بزرگترین مشتری وی است به کلمبوس نووآ درباره استخدام کوهن به عنوان مشاور هیچ توصیه‌ای نکرده بود.

اوایل امسال، اف‌بی‌آی از وکسلبرگ بازجویی کرده و درباره پرداخت‌های شرکت کلمبوس نووآ به کوهن و همچنین حدود سیصد هزار دلاری که اینتراتر به کمیته ملی جمهوری خواهان اهدا کرده بود، از وی سوال کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار