پرونده رسوایی اخلاقی ترامپ همچنان باز است

وکیل بازیگر فیلم‌های مستهجن که پیشتر با ترامپ رابطه غیرمشروع داشته است در گزارشی اعلام کرد وکیل ترامپ پس از انتخابات سال ۲۰۱۶ مبلغ ۵۰۰ هزار دلار از روس‌ها دریافت کرده است.

پرونده رسوایی اخلاقی ترامپ همچنان ادامه داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، مایکل اوناتی، وکیل استورمی دنیلز -بازیگر فیلم‌های مستهجن- روز سه شنبه اعلام کرد مایکل کوهن، وکیل شخصی رئیس جمهور آمریکا، چند ماه پس از انتخابات سال 2016 آمریکا مبلغ 500 هزار دلار را از یک شرکت روسی دریافت کرده است.

اوناتی اعلام کرد این مبلغ ممکن است برای پرداخت 130 هزار دلار حق‌السکوت از سوی کوهن به دنیلز استفاده شده باشد، تا درباره روابط خارج از چارچوب خود با ترامپ سکوت کند.

وکیل دنیلز گزارشی از یافته‌های اولیه خود درباره حساب بانکی را منتشر کرده است که به گفته او کوهن از این حساب برای پرداخت حق السکوت به موکل او استفاده کرده است. این حساب به نام کمپانی است که کوهن از طریق آن انتقال مبلغ حق‌السکوت به دنیلز را صورت داده است. همچنین در گزارش وکیل دنیلز آمده است که مبلغ 500 هزار دلار از سوی ویکتور وکسلبرگ روسی به حساب کوهن واریز شده است. بنا به این گزارش این مبلغ در فاصله ژانویه تا آگوست سال 2017 به حساب کوهن واریز شده است. اوناتی در این گزارش یادآور می‌شود: کوهن به طرز غیر قابل توضیحی این پرداخت‌ها را، به عنوان وکیل شخصی رئیس جمهور، پذیرفته است. این اتفاقات زمانی صورت گرفته است که سوالات مهمی درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا مطرح شده است.

سی ان ان روز سه شنبه گزارش داد تیم تحقیقاتی رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا، ویکتور وکسلبرگ را درباره مبلغ پرداختی به وکیل ترامپ و نیز کمک‌های مالی  شرکت‌ آمریکایی او به کمپین انتخاباتی ترامپ و کمک به بودجه مراسم افتتاحیه مورد سوال قرار داده است. وکسلبرگ که اخیرا در فهرست تحریمی آمریکا قرار گرفته‌است یکی از افرادی است که اوایل سال جاری پس از فرود هواپیمایش در نیویورک از سوی ماموران اف بی آی بازداشت شده است.

همچنین  در گزارش اوناتی آمده است در حدود 400 هزار دلار از سوی شرکت بین‌المللی دارویی نوارتیس در بازل سوئیس به حساب مذکور واریز شده است و یادآور شد که اندکی پس از انتقال این مبلغ، ترامپ در ضیافت شامی با مدیر عامل نوارتیس در سوئیس شرکت کرده است.

رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و مشاور غیر رسمی ترامپ نیز هفته گذشته افشا کرد که رئیس جمهور آمریکا  130 هزار دلاری را به وکیل خود بازپرداخت کرده است، که او چند روز پیش از انتخابات به بازیگر فیلم‌های مستهجن داده بود. وکیل ترامپ پیش از این ادعا کرده بود مبلغ حق‌السکوت را از حساب خود پرداخت کرده است و ترامپ در این باره به خبرنگاران گفته بود درباره پرداخت حق‌السکوت از سوی وکیلش به دنیلز بی‌اطلاع بوده است. جولیانی که به تازگی به تیم حقوقی ترامپ پیوسته است، احتمال پرداخت حق‌السکوت از سوی کوهن به دیگر زنان از جانب ترامپ را رد نکرده است.

استورمی دنیلز، با نام واقعی استفانی کلیفورد،  اعلام کرده است که او در حدود یک دهه پیش با دونالد ترامپ روابط غیراخلاقی داشته است. او برای لغو توافق حق‌السکوتی که با کوهن امضاء کرده بود، شکایتی را طرح کرده است و  از ترامپ و وکیلش برای اتهام دروغگویی به خود شکایت کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار