رییس کل دادگستری استان قزوین می‌گوید: برخی از مدیران برای حمایت از متخلفان و زمین خواران به دنبال دور زدن قانون هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛  حجت الاسلام نورالله قدرتی رییس کل دادگستری استان گفت: وقتی می‌خواهیم جلوی تخریب و نابودی منابع طبیعی و اراضی ملی را بگیریم و نگذاریم که عده‌ای افراد سودجو با منافع شخصی منابع طبیعی را به غارت ببرند، مسئولان عالی رتبه استان و سایر مدیران دستگاه‌ها تماس می‌گیرند و پیگیری می‌کنند تا راهی برای دور زدن قانون پیدا کنند که من به مدیران با جدیت می‌گویم از متخلفان حمایت نکنید.

حجت الاسلام قدرتی با گلایه از واگذاری برخی از زمین‌ها گفت: هیچ نهاد و سازمانی حق ندارد بدون دریافت نظر شورای حفظ حقوق بیت‌المال زمینی را واگذار یا منتقل کند.

وی افزود: در واگذاری زمین با مصوبه مجلس شورای اسلامی هم باید پیوست زیست محیطی و منابع طبیعی وجود داشته باشد تا از نابودی اراضی جلوگیری شود.

رییس کل دادگستری استان در ادامه تصریح کرد: در تساهل آشکار برخی از مسئولان، تعاونی‌های مسکن متعددی متعلق به نهادها، ادارات، دستگاه‌های نظامی و انتظامی با خرید صد‌ها هکتار از زمین‌های کشاورزی برای ساخت واحد مسکونی اقدام کرده‌اند و کسی به این موضوع توجهی نداشته است، اما برای دادن مجوز ۲۰ متری برای یک آلونک به کشاورز و باغدار مخالفت و جنجال می‌کنیم.

مقام ارشد قضایی استان خاطر نشان کرد: برای یک مجوز ساخت چند متری در یک باغ دستگاه قضایی را در مقابل کشاورزان قرار می‌دهیم، اما کسانی که با توسعه کارخانه‌ها صد‌ها هکتار زمین را نابود کرده و افرادی که زمین‌ها را به بهانه‌های واهی گرفته اند و بدون هیچ اقدامی رها کرده‌اند، برخورد نمی‌کنند.

حجت الاسلام قدرتی افزود: یک فرد عادی که صدایش به جایی نمی‌رسد به راحتی با بولدوزر زمینش را تخریب می‌کنیم، اما با یک تاجر و کارخانه دار و سرمایه دار که صد‌ها هکتار زمین دولتی را گرفته و نابود کرده هیچ برخورد نمی‌شود.

رییس کل دادگستری قزوین تاکید کرد: اگر تغییر کاربری اراضی کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و اراضی ملی با این روال ادامه پیدا کند، در سال‌های آینده دیگر زمینی در دشت قزوین برای کشت محصولات کشاوری و تامین غذای مردم نخواهیم داشت.

حجت الاسلام قدرتی خاطر نشان کرد: در حال حاضر که ۱۱ ارگان، سازمان و نهاد در موضوع حفظ منابع طبیعی متولی هستند نمی‌توان امیدوار بود که وضعیت فعلی منابع آب و خاک سامان مناسبی پیدا کند و در این مسیر هماهنگی در کار بسیار سخت است، زیرا برخی مدیران هنوز بحران منابع را جدی نگرفته اند.

انتهای پیام/

مدیران از متخلفان حمایت نکنند

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.