معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۵ تُن و ‏‏۶۱۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسداله هادی‌نژاد، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: مجموع کشفیات هفته اخیر ۱۵ هزار و ۶۱۰ کیلوگرم است که نسبت به هفته گذشته که ۲۱ هزار و ۳۷۱ کیلوگرم بود، ۳۶ درصد کاهش دارد.

وی افزود: به شکل تقریبی در قیاس با ۹ هفته نخست سال قبل که میزان کشفیات ۱۲۴ تن بوده است، حجم کشفیات امسال با یک درصد افزایش به ۱۲۹ تن رسیده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۱۲ هزارو ۹۶۹ کیلوگرم بوده است که ۸۳ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

هادی نژاد تصریح کرد: در این مدت ۸۷۴ کیلوگرم حشیش، ۶۵۴ کیلوگرم هروئین، ۸۴۱ کیلوگرم مرفین، ‏‏ ۸۷ کیلوگرم شیشه، ۴۰۰ کیلوگرم مواد پیش‌ساز، یک میلیون و ۵۰۴ هزارو ۴۷۵ عدد قرص روانگردان و ۱۸۲ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

سرانه کشفیات موادمخدر، 11 کیلوگرم به ازای هر عملیات  بوده است

وی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۴۰۱ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۱ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بالغ بر ۸۳ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور است، گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۵۲۶۲ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۳۳ درصد کشفیات کشور است و استان هرمزگان با ۲۱۹۰ کیلوگرم، کرمان با ۱۹۸۵ کیلوگرم، فارس با ۱۵۹۹ کیلوگرم، تهران با ۱۰۳۰ کیلوگرم و خوزستان با ۹۹۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

هادی نژاد افزود: از مجموع یک میلیون و ۵۰۴ هزارو ۴۷۵ عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد مربوط به استان بوشهر، ۱۹۶۵ عدد استان تهران، ۱۲۹۰ عدد استان گلستان و مابقی مربوط به فارس، تهران، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و هرمزگان است.

سهم 60 درصدی سیستان و بلوچستان،کرمان و هرمزگان از کشفیات موادمخدر کل کشور

وی افزود: سهم کشفیات سه استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور با افزایش نسبت به رقم ۵۲ درصدی هفته قبل به ۶۰ درصد رسیده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طی این مدت، ۱۹۱ دستگاه خودرو، ۱۱ دستگاه موتور سیکلت، ۲۸ قبضه سلاح و ۲۵ دستگاه موبایل توقیف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار