معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۷ از احداث و بهره برداری سیستم بازچرخانی آب و استفاده مجدد از پساب در باغ موزه قصر و بوستان شهید نیاکی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس مافی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 7 گفت: ایران در حال حاضر با کمبود آب روبه روست و یافتن منابع آب جایگزین اصلی ترین دغدغه مسئولین در مواقع بحران آب است. یکی از راهکارهای مهم در این زمینه باز چرخانی آب از فاضلاب و استفاده مجدد از آب خاکستری است که منجر به کاهش مصرف آبهای سطحی و زیرزمینی می شود و می‌تواند برای رفع مشکلات کم آبی در ایران بسیار کارآمد باشد.

معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه فاضلاب تولید شده در آشپزخانه، حمام و لباسشویی (بجز فاضلاب توالت) را آب خاکستری می گویند که تقریباً 80% فاضلاب شهری را تشکیل می دهد، گفت: آب خاکستری پس از تصفیه می تواند بسته به نوع و میزان تصفیه اعمال شده، برای مصارف غیر شرب، آبیاری سطحی و زیرزمینی، لباسشویی و سرویس بهداشتی مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

بهره برداری از سیستم بازچرخانی آب در منطقه ۷

وی عنوان کرد: بازچرخانی ( بازیافت) آب یعنی استفاده مجدد از فاضلاب و آب آلوده تصفیه شده برای اهداف سودمند مانند آبیاری کشاورزی یا فضای سبز، فرآیندهای صنعتی، فلاش کردن در سرویسهای بهداشتی، ایجاد دریاچه های مصنوعی، آتش نشانی ، شستشوی فضای شهری، کارواش ، تغذیه منابع آب ، تهیه بتن ، آبنماها و ... که تماما مصارف عمومی برای شهر دارند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 7 خاطرنشان کرد: آب بازیافت شده غالباً برای مصارف غیر شرب کاربرد دارد اما در مواردی در مصارف غیر مستقیم شرب مانند تغذیه مصنوعی منابع آب زیرزمینی نیز استفاده می شود.

وی در پایان تاکید کرد: معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 7 اقدام به احداث و بهره برداری از سیستم بازچرخانی آب و استفاده مجدد از پساب در باغ موزه قصر و بوستان شهید نیاکی نموده است که در مرحله اجرایی قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار