هادی اسماعیلی روابط عمومی انیمیشن «فیلشاه»، با توجه به اعلام خبر 7 میلیاردی شدن فروش این اثر و ثبت رکورد پر فروش ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با وجود پایان زمان رسمی اکران و گرفته شدن سرگروه پخش این فیلم در نیمه شعبان و جایگزینی فیلم چهار راه استانبول، اکران این انیمیشن قرآنی همچنان ادامه دارد. اکران موضوعی است که به سینمادارها و مخاطبان برمی گردد و تا زمانی که سینمادارها احساس کنند، این فیلم مخاطب دارد؛ فیلم را به صورت محدود بر پرده نگه می دارند.
وی ادامه داد: مخاطب این فیلم نیز بچه ها و خانواده ها هستند و چون سینمای کودک و نوجوانی وجود ندارد، کمی دیرتر و سخت تر تصمیم می گیرند که به سینما بروند و کمی مخاطب این فیلم در بازه زمانی طولانی تری به سینما میآید. احتمالاً اکران این فیلم تا عید فطر ادامه پیدا می کند.
اسماعیلی درباره وجود پیوست فرهنگی این انیمیشن گفت: چون در مجموعه ما نگاه عملا نگاه کمپانی محور است، به پیوست ها و به قولی اتفاق های بعد از اکران هم نگاه می کنیم؛ یعنی نیامده ایم انیمیشنی بسازیم و برویم. می خواهیم شخصیت پردازی و کاراکترها به طور کامل شکل بگیرد. هم اکنون چند چیز را در فضای اکران رونمایی کرده ایم مانند صورتک ها، بادکنک، تن پوش و تم جشن تولد و ...؛ اما اینها یک تکملهای دارد که تا یک ماه دیگر رونمایی می شود؛ مانند پوشاک و لوازم التحریر، عروسک و...
اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه اگر بنا بر شخصیت پردازی است، آیا قسمت 2 و 3 این انیمیشن هم ساخته خواهد شد، گفت: در حال امکان سنجی ساخت سریال این انیمیشن و به دنبال سرمایه گذار هستیم؛ اما هنوز قطعی نیست.
حامد جعفری، تهیه کننده این انیمیشن درباره فروش جهانی این فیلم نیز گفت: فیلشاه در یکسری کشورها مثل لبنان اکران می شود که حدود 90 هزار مخاطب تا به امروز داشته است. اکران های محدودی هم در عراق و اردن داشت. این انیمیشن. پیشنهادهایی برای اکران در ترکیه و کره دارد که در دست بررسی است. برای اکران فیلم در کشورهای اروپایی نیز در حال برنامه ریزی هستیم.
انتهای پیام/