وزیر کشور فرانسه دستور تخلیه ۲ هزار و ۳۰۰ مهاجر از اردوگاه مهاجران در پاریس را صادر کرد.

دستور تخلیه کمپ مهاجران در پاریس صادر شد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بنا به گزارش‌ها، «جرارد کولومب»، وزیر کشور فرانسه، دستور تخلیه 2 هزار و 300 مهاجر از اردوگاه‌  مهاجران در پاریس را صادر کرد.

کولومب تاکید کرد: نیروهای پلیس فرانسه به زودی فرآیند تخلیه مهاجران را از این اردوگاه آغاز خواهند کرد و این اقدام در تطابق با تقاضاها برای یک قانون جدید مهاجرتی انجام می‌گیرد.

اخیرا و به دنبال گسترش چادرهای اردوگاه مهاجران به بخش‌های شرقی و شمال شرقی پاریس، نگرانی‌های امنیتی در این شهر افزایش یافته است. در حال حاضر هزاران مهاجر در اردوگاه‌های اطراف پایتخت فرانسه زندگی می‌کنند.

مقامات پاریس و دولت مرکزی مواضع متفاوتی در قبال مهاجران دارند. در حالی که «آنا هیدالگو»، شهردار پاریس، اقداماتی را به منظور اطمینان یافتن از حفظ حقوق مهاجران در پیش گرفته است، وزارت کشور فرانسه برنامه تخلیه اردوگاه‌های مهاجران در این شهر را دنبال می‌کند. برنامه وزارت کشور فرانسه بارها مورد انتقاد شهردار پاریس قرار گرفته است.

از سال 2015 کشورهای اروپایی از جمله فرانسه با بدترین بحران مهاجرتی از زمان جنگ جهانی دوم روبرو بوده‌اند و در تلاش هستند تا صدها هزار مهاجر از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را اسکان دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار