مقامات فرانسه اعلام کردند با تخلیه اردوگاه جنگل در منطقه کاله، تعداد افراد خیابان خواب در پاریس افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، مقامات فرانسه اعلام کردند به دنبال تخلیه اردوگاه "جنگل" در منطقه کاله این کشور، تعداد مهاجران و افراد خیابان خواب در پاریس، افزایش یافته است.

تعداد افراد بی خانمان در یک هفته در شمال شرق پایتخت – منطقه ای که به طور معمول اردوگاه های غیرقانونی در آن احداث می شود -- از 1500 نفر به 2500 نفر افزایش یافته است. صدها چادر این منطقه بوسیله مهاجران آفریقایی احداث شده است.

خبرنگار شبکه بی بی سی اعلام کرد این چادرها و پناهگاه های موقت به منظره ای آشنا در منطقه ایستگاه های مترو در "استالینگراد" و "ژان ژوره" تبدیل شده اند. این روزها، تعداد افراد بی خانمانی که کنار خیابان می خوابند، چند صد نفر افزایش یافته است.

مقامات فرانسه اعلام کردند پیش بینی می شود تعداد زیادی از این خیابان خواب ها از اردوگاه کاله آمده باشند؛ اما این افراد آنهایی نبودند که با اتوبوس به مراکز دیگر فرانسه منتقل شدند. بلکه شاید افرادی هستند که دو یا سه هفته گذشته زمانی که اخبار مربوط به تعطیلی اردوگاه "جنگل" منتشر شد، آن را ترک کردند. احتمالا برخی از آنها سعی داشتند یک بار دیگر راه رفتن به انگلیس را امتحان کنند.

دولت فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد عملیات تخلیه اردوگاه جنگل به پایان رسیده است؛ اما مشاهدات حاکی از آن بود که همچنان تعداد زیادی از مهاجران نوجوان بدون همراه در اطراف این اردوگاه باقی مانده اند. این اردوگاه محل اقامت حدود 6000 پناهجو از آسیا، خاورمیانه و آفریقا بود که امیدوار بودند بتوانند خود را به انگلیس برسانند.

افزایش تعداد افراد خیابان خواب در پاریس در پی تشدید بحران مهاجرت+ تصاویر
افزایش تعداد افراد خیابان خواب در پاریس در پی تشدید بحران مهاجرت+ تصاویرافزایش تعداد افراد خیابان خواب در پاریس در پی تشدید بحران مهاجرت+ تصاویر
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار