نخستین جلسه کارگروه تخصصی سلامت، ایمنی و غذایی شهرستان هوراند در سال ۹۷ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر، مردانیان فرماندار شهرستان هوراند در این جلسه گفت: ۵۳ روستا از توابع هوراند تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی نیست و لازم است اداره مربوطه نسبت به پوشش این روستا‌ها اقدام نماید.

وی با اشاره به شروع فصل گرما و احتمال شیوع وبا و بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنکو گفت: برای پیشگیری از این بیماری‌ها لازم است هرچه زودتر نسبت به تهیه پیش سرد کن کشتارگاه هوراند اقدام شود.

رئیس کارگروه تخصصی سلامت، ایمنی و امنیت غذایی شهرستان هوراند، ضمن انتقاد از استفاده زیاد از کود و سموم دفع آفات در مزارع و باغات گفت: لازم است جهاد کشاورزی نسبت به آموزش و جلوگیری از استفاده بی جا از سموم دفع آفات اقدام نماید.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر نیز در این جلسه ضمن اشاره به مصرف گرم گوشت گفت: در بین مردم اعتقاد بر این است که اگر گوشت به صورت گرم خورده شود مفید و از ارزش غذایی بالاتری برخوردار خواد بود، کاملا اشتباه بوده و لازم است، گوشت حیوان برای جلوگیری از انتقال بیماری به مصرف کننده، پس از کشتار ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه سانتی گراد در سرد خانه نگه داری شود.

نیر پور در ادامه با اشاره تجهیز بیمارستان اهر به محل بی خطر سازی زباله‌های عفونی و بیمارستانی گفت: برای تجهیز این واحد بیش از سه میلیارد ریال از اعتبارات داخلی شبکه بهداشت ودرمان هزینه شده و این مرکز به صورت قطب به منطقه نیز خدمات ارائه می‌دهد.

دبیر کارگروه تخصصی سلامت، ایمنی و امنیت غذایی شهرستان هوراند هچنین از مردم خواست نسبت به شیوع بیماری وبا حساس بوده و ضمن جلوگیری از آبیاری باغات و سبزسجات با فاضلاب تصویه نشده و از مصرف سبزیجات و میوه جات بدون شستشو و ضد عفونی شده خود داری نمایند و در صورت مشاهده حتی یک مورد اسهال در بین اعضای خانواده و دوستانشان فورا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند. 

 

انتهای پیام/ش

تجهیز بیمارستان اهر به محل بی خطر سازی زباله‌های عفونی و بیمارستانی

برچسب ها: اخبارپزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.