رئیس‌جمهور آمریکا خواستار ایجاد تغییر در تیم ارتباطات کاخ سفید به منظور جلوگیری از درز اخبار داخلی شد.

خانه تکانی در کاخ سفید برای مقابله با درز اخباربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستار تغییراتی در تیم ارتباطات کاخ سفید شده است تا از درز بیشتر اخبار داخلی به بیرون جلوگیری کند. مشکلی که گفته می‌شود ترامپ از اولین روز ریاست جمهوری خود با آن دست به گریبان بوده است و تیم ارتباطات کاخ سفید در زمان ترامپ یکی از  گسسته‌ترین  تیم‌ها در داخل کاخ سفید محسوب می‌شود.

به گفته سه منبع مطلع جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید برنامه‌ای را در پیش گرفته است که براساس آن برخی از دستیاران سطح متوسط یا پایین‌ تیم ارتباطات کاخ سفید کنار گذاشته شوند. به گفته این منابع سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید و دیگر مقامات ارشد اصلی قرار است همچنان در مقام خود باقی بمانند.

تغییرات در ساختار دفتر ارتباطات کاخ سفید ماه‌ها است که مدنظر قرار گرفته است و علت آن افزایش نگرانی‌ها ناشی از فقدان یک تشکیلات در دفتر ارتباطات کاخ سفید است. درز اخبار مربوط به اظهارات کلی سدلر، یکی از مقامات کاخ سفید درباره وضعیت سلامتی جان مک‌کین، سناتور جمهوریخواه ایالت آرزیزونا نقطه عطفی بود که واکنش رئیس جمهور آمریکا را به دنبال داشت.

به گفته دو منبع آشنا، ترامپ در گفتگوی خود در اوایل ماه جاری میلادی با کلی سدلر از او و دیگر افراد حاضر در آن جلسه خواست تا منبع درز این خبر را بیابند. رئیس جمهور آمریکا نگرانی عمیق خود را درباره درز اخبار کاخ سفید به بیرون ابراز داشت و به دستیاران خود اعلام کرد به اعتقاد او بسیاری از داستانهای که برگرفته از اطلاعات درز یافته ساخته می‌شوند، نادرست بوده و به ریاست جمهوری او آسیب می‌رسانند.

سدلر در نشستی جداگانه با دستیاران تیم ارتباطات کاخ سفید در اواسط ماه می عنوان کرده بود که مخالفت سناتور مک‌کین با نامزدی جینا هاسپل برای نامزدی ریاست سازمان سیا اهمیتی ندارد زیرا او به هر حال در حال مرگ است.

بنا بر گزارش پولیتیکو هنوز معلوم نیست تغییر در تیم ارتباطات کاخ سفید چه زمان صورت بگیرد اگرچه برخی احتمال آن را در هفته‌های آتی می‌دانند. کاخ سفید تاکنون از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده است. در حالیکه برخی کارکنان تیم ارتباطات قرار است اخراج شوند برخی دیگر به ادارات دیگر کاخ سفید خواهند رفت. به گزارش نیویورک تایمز، کاخ سفید هفته گذشته در اولین اقدام برای جلوگیری از درز اخبار داخلی، تعدا افراد در جلسات ارتباطی روزانه گروه اصلی مشاوران رئیس جمهور را کاهش داد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار