مدیر امور شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد در سومین جلسه کمیته بررسی لوایح شهرداری در سال 97 از بررسی پیش‌نویس لایحه ارائه بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده شهر مشهد مقدس خبر داد.

بررسی لایحه ارائه بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  مریم علیزاده، مدیر امور شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد گفت : گستره و وسعت جغرافیایی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در مرکز و حاشیه شهر مشهد تهدیدی جدی برای این کلان شهر محسوب شده و غفلت از آن ممکن است پیامد‌های نامطلوب جدی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی داشته باشد.

وی با تاکید بر این که نوسازی بافت‌های فرسوده، ضمن بهبود سیما و منظر شهری، موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در این بافت‌ها و ارتقای سطح زندگی ساکنان خواهد شد، افزود : بر همین اساس کمیته بررسی لوایح به منظور ایجاد انگیزه در صاحبان این املاک برای بازسازی و نوسازی این بافت ها، با کلیات موضوع موافقت کرد، اما مقرر شد مدیریت ساماندهی بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی، نسبت به اصلاح و تدقیق پیش‌نویس لایحه براساس نظرات و موارد مطرح شده در جلسه اقدام کند.

علیزاده در خصوص مصوبه دیگر این جلسه گفت : درجه‌بندی و توانمندسازی شرکت‌های حمل و نقل مسافر درون‌شهری، موجب ایجاد انگیزه و رقابت سالم در میان آن‌ها شده و ارتقاء کمی و کیفی خدمات حمل و نقل مسافر را به دنبال دارد که این موضوع در نهایت منجر به افزایش رضایت مندی شهروندان از خدمات دریافتی خواهد شد.

رییس کمیته بررسی لوایح شهرداری مشهد گفت : بر همین اساس این کمیته در اجرای تبصره 1 مصوبه شماره  5/97/958/ش   مورخ 97/1/28 شورای اسلامی شهر و با توجه به دستاورد‌ها و پیامد‌های مطلوب دستورالعمل در تحقق اهداف گفته شده، با ارسال آن در قالب لایحه به شورا موافقت کرد .

به گفته مدیر امور شورای اسلامی شهر و شهرداری، دو لایحه یاد شده پس از نهایی شدن به شورای اسلامی شهر مشهد ارسال می‌شود.

انتهای پیام// م. ط
 
 


نوسازی بافت‌های فرسوده در مشهد، موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح زندگی ساکنان خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار