به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز آمار ایران اعلام کرد: در اردیبهشت ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١١٤.١ رسید که نسبت به ماه پیش ١.١ درصد افزایش یافت.
در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه پارسال ٨.٣ درصد بود؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٨.٣ درصد بیشتر از اردیبهشت ١٣٩٦ برای خرید «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه پیش (هفت درصد) ١.٣ واحد درصد افزایش یافت.
شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه پیش ٠,٨ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ١.٢ درصد بالا رفت.
نرخ تورم 12 ماه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٧ برای این 2گروه به ترتیب ١٠,٦ و ٧.١ درصد بود.
شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در اردیبهشت ماه به عدد ١١٤.١ رسید که نسبت به ماه پیش ١.١ درصد افزایش نشان می دهد.
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه پارسال ٨.٦ درصد و نرخ تورم 12 ماه منتهی به این ماه برای این دسته از خانوارها ٨.١ درصد بود.
شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در اردیبهشت ماه ١٣٩٧ به عدد ١١٤.٠ رسید که نسبت به ماه پیش ٠.٩ درصد افزایش نشان می دهد.
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه پارسال ٦.٦ درصد و نرخ تورم 12 ماه منتهی به اردیبهشت ماه برای این دسته از خانوارها ٧,٩ درصد بود.
در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت ها نسبت به ماه پیش به اقلام گوشت گوسفند، موز، کاهو، کرفس و کشمش پلویی مربوط بود.
در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» طلای ١٨ عیار، گوشی تلفن همراه، قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر بیشترین افزایش قیمت را نسبت به فروردین ماه داشت.
در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» بیشترین کاهش قیمت ها نسبت به ماه پیش مربوط به اقلام گوجه فرنگی، سیب زمینی و خیار می شد.
کاهش قیمت محسوسی در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» رخ نداد.
انتهای پیام/
ولی ما هیچوقت اینو حس نمیکنیم تو زندگیمون
واقعا چرا