مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: هدف از دفاتر تسهیل گری این است که بخش‌های رها شده که کمتر به آن‌ها توجه شده، در قالب یک ساختار سازماندهی شوند تا به ارتقای کیفیت زندگی در این مناطق دست یابیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری ،زهرا موسی پور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان در آئین افتتاح دفاتر تسهیل گری و توسعه محله‌ای شرف آباد، صیاد شیرازی و محله پامنار گفت : اگر سازمان اجتماعی کشور ایجاد دفاتر تسهیل گری را به عنوان یک طرح فوق العاده معرفی کرد، برای آن است که کاری فوق العاده را انجام دهیم.

وی با اشاره به برخی نارکارآمدی ساختار‌های اداری، عنوان کرد: در قالب دفاتر تسهیل گری، جوانان توانمند برای توسعه و ارتقای اجتماعی اقدام می‌کنند و توانمندی‌های خود را برای رفع آسیب‌های اجتماعی به نمایش می‌گذارند.

وی با تاکید بر اینکه دفتر تسهیل گری، بازوی اجرایی سازمان‌ها و مراکز دولتی هستند، تاکید کرد: دفاتر باید آنچنان شفاف عمل کنند که بتوانند به هر سوالی پاسخ دهند.

موسی پور گفت: در دفاتر تسهیل گری، مسائل باید با جدیت و سرعت بررسی و مشکلات حل شود، زیرا مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و وظیفه ما کمک به آن‌ها است.

وی بیان کرد: اراده کرده و تلاش کرده ایم که استان کرمان جز ۱۰ استان پایلوت اجرای طرح راه اندازی دفاتر تسهیل گری باشد و این اتفاق رخ داده است و همه باید کمک کنیم که این پروژه به سرانجام خوب و مثبتی دست یابد.
پور موسی گفت : تلاش ما این است که دست اندرکاران دفاتر تسهیل گری بدانند که همواره در کنار آن‌ها خواهیم بود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز گفت: هر اقدام توسعه‌ای اگر در بستر مناسبت اجتماعی و فرهنگی نباشد موفق نخواهد بود.

رضا کامیاب مقدس با بیان اینکه جهاد دانشگاهی، تدوین کننده سند توسعه فرهنگی و اجتماعی کرمان بوده است و این طرح به عنوان طرح الگویی کشور شناخته شد و مقرر شد در شورای اجتماعی کشور تبیین شود، افزود: در راستای تدوین سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان، آشنایی کاملی با آسیب‌های اجتماعی داریم و در این سند مشخص شده که هر دستگاه اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی چه کاری را باید انجام دهد.

وی بیان کرد: استان کرمان از پیچیدگی‌ها و معضلات خاصی رنج می‌برد و رفع این آسیب‌ها مقدمه توسعه این استان و شهر به شمار می‌رود
کامیاب مقدس با تاکید بر اینکه دفاتر تسهیل گری مرجع اجتماعی مردم محلات خواهند بد، اظهار داشت: این دفاتر در ابتدا باید اعتمادسازی کنند تا زمینه توسعه اقدامات و اثرگذاری برنامه‌های آن‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به آغاز به کار دفاتر تسهیل گری از دو هفته قبل در کرمان، عنوان کرد: در ۱۰ روز ابتدای اجرای این طرح با سرمایه‌های بزرگ جتماعی و فرهنگی روبرو شده ایم.

کامیاب با اشاره به ایجاد دافتر تسهیل گری در محلات بافت فرسوده، حاشیه نشین و دارای معضلات بیشتر، گفت: چهار دفتر تسهیل گری نیز در دل شهر کرمان شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه نتایج فعالیت‌های دفاتر تسهیل گری قطعی و کند، اما حتمی است، عنوان کرد: استان کرمان به عنوان پشتیبان مکران معرفی شده است و وجود آسیب‌های اجتماعی زیبنده این شهر نیست.

کامیاب  یادآور شد: در اجرای طرح ایجاد دفاتر تسهیل گری در شهر کرمان، ۶۰ نفر نیروی متخصص و جوان مشغول به کار شده اند که مدارک تحصیلی آن‌ها ازکارشناسی تا دکترا است.

مدیر دفتر تسهیل گری منطقه پامنارنیز گفت: در این دفتر به دنبال آن هستیم که با توجه به سابقه خاص در عمران و بهسازی شهری، به دنبال آن هستیم که خدماتی خاص و امکاناتی را برای مردم ایجاد کنیم که این امکانات شریط زندگی مردم ساکن در این محلات را ارتقا دهد.

کوروش افضلی ادامه داد: اگر متخصصان حوزه‌های مختلف با مردم باشند بهتر می‌توانند خدمات لازم را به جامعه اراده کرده و شاخص‌های امید به زندگی را ارتقاء بخشند.

انتهای پیام/ی

ارتقا شاخص های امید در مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار