عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: مهلت دو هفته‌ای برای بررسی لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم در کمیسیون امنیت ملی خلاف آئین نامه است و نباید رئیس مجلس چنین اقدامی را انجام می‌داد.


مهلت دو هفته‌ای برای بررسی لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم در کمیسیون امنیت ملی خلاف آئین‌نامه استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 1 خرداد) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ماده 79 آئین نامه داخلی گفت: در در زمان بررسی لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم برخی از نمایندگان عنوان کردند که اعضای کمیسیون امنیت ملی عرضه ارائه گزارش در این زمینه را نداشته اند.

وی افزود: موضوع این است که هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی رأسا تصمیم گرفتند که به موضوع این لایحه ورود نکنند و با معطل گذاشتن آن در واقع خواسته اند با دولتمردان هماهنگ باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: اعتراض من به رئیس مجلس است که زمانی که کمیسیون گزارشی ارائه نکرده است چرا باید سخنگوی آن گزارش جانبدارانه‌ای ارائه و بیان کند که این کنوانسیون بین المللی استعماری است، از کی تاکنون پیوستن به کنوانسیون های بین المللی استعماری بوده است؟

وی با تاکید اینکه موضع‌گیری سخنگوی کمیسیون در واقع موضع‌گیری همه اعضای کمیسیون تلقی می شود، بیان کرد: حتی رئیس مجلس نباید اجازه می داد سخنگوی کمیسیون عنوان کند در این زمینه گزارشی ندارد.

کواکبیان همچنین در مخالفت با مهلت دو هفته ای برای بررسی لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم در کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: این ارجاع نیز خلاف آئین نامه است و نباید رئیس مجلس چنین اقدامی را انجام می داد.

وی ادامه داد: انتظار می رود که همین امروز جلسه ای ویژه برای بررسی لایحه مذکور در کمیسیون مربوطه تشکیل و هفته دیگر موضوع در دستورکار صحن علنی قرار گیرد.

علی مطهری که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را برعهده داشت خطاب به کواکبیان گفت: بهتر بود که کمیسیون امنیت گزارشی درباره این لایحه ارائه می کرد حتی اگر نظر منفی داشت اما به هر حال سخنگوی کمیسیون می تواند همین موضوع را به عنوان گزارش در صحن علنی مطرح کند به هر حال رئیس وقت صحن علنی خلاف آئین نامه عمل نکرده است.

نقوی حسینی: نظر کمیسیون امنیت را درباره لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم اعلام کردم

لازم به ذکر است که سید حسین نقوی حسینی هم در تذکری شفاهی و در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت: موضوع الحاق لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم به کنوانسیون در صحن علنی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح شد و صورت جلسه این جلسات نیز موجود است.

وی افزود:دوستان تذکرات و اخطار قانون اساسی دادند و در کمیسیون از دستور کار خارج شده است بنابراین در صحن مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: بنده در این رابطه نظر کمیسیون را اعلام کردم و هیچ نظر شخصی در این مورد مطرح نشده است.

نقوی حسینی ادامه داد: این لایحه در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است و در کمیسیون اخطار و تذکر داده شده، در نهایت از دستور خارج شد و در هیئت رئیسه نیز به همین صورت تصمیم‌گیری شده است بنابراین آنچه ادعا شد مبنی بر اینکه در کمیسیون مطرح نشده است، صحیح نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار