نماینده تهران گفت: این چه مجلسی است که رئیس مجلس نظارت کافی بر انتشار اخبار آن ندارد، تکذیبیه شورای عالی امنیت ملی در شأن مجلس نبود و رئیس مجلس باید از آن دفاع می‌کرد.

رحیمی: انتقاد از انتشار اخبار صحن غیرعلنی مجلس/لاریجانی: وقتی جلسه محرمانه است نباید اخبار آن منتشر شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جریان بررسی کلیات لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم، در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 1 خرداد)  در تذکر و اخطاری با استناد به بند 11 ماده 24 آیین‌نامه داخلی گفت: روز یکشنبه جلسه غیرعلنی با حضور وزیر خارجه تشکیل شد اما ظرف 24 ساعت برخی همکاران گزارش جلسه را به گونه‌ای منعکس کردند که شورای عالی امنیت ملی تکذیبیه داد.

وی ادامه داد: این چه مجلسی است که رئیس مجلس نظارت کافی بر انتشار اخبار آن ندارد، تکذیبیه شورای عالی امنیت ملی در شأن مجلس نبود و رئیس مجلس باید از آن دفاع می‌کرد.

علی لاریجانی در پاسخ به رحیمی گفت: وقتی جلسه محرمانه است نباید اخبار آن منتشر شود.

رحیمی در ادامه بیان کرد: همین الان آقای کریمی قدوسی تحریرالوسیله امام (ره) منتشر کرده و در مجلس توزیع می‌کند، اگر اعتقاد به فرمایشات مقام معظم رهبری دارند، در چشم‌انداز 20 ساله تصریح شده که ایران کشوری است دارای تعامل سازنده با جهان اما از طرفی برخی نمایندگان درگوشی می‌گویند که این لایحه استعماری است، در جریان بررسی لایحه پالرمو نیز گفتم بهتر است از مقام معظم رهبری مایه نگذارند اگر ایشان دستور کتبی دارند در مجلس توزیع شود.

رهبر انقلاب نظری درباره الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم نداشتند

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به رحیمی گفت: مقام معظم رهبری در این زمینه نظری نداشتند و گفتند مجلس و دولت خودشان تصمیم بگیرند.

علیرضا رحیمی همچنین تصریح کرد: اگر واقعاً نمایندگان مجلس به دموکراسی و رأی مجلس اعتقاد دارند مسیر همین است که باید این لایحه در صحن پارلمان رأی‌گیری شود وگرنه به نظر می‌رسد بهتر است طرح سه فوریتی بیاورند که ایران از حضور در همه کنوانسیون‌های بین‌المللی خارج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار